וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחסום אחד

חן רוזנק

3.6.2007 / 11:12

חברות מחסום Watch מציינות "40 שנה לכיבוש" בתערוכת הצילומים "כיבוש, בטון ומלט" שתוצג בצוותא

הידעתם שבגדה המערבית פרוסים 537 מחסומים? נשות מחסום Watch שפוקדות את הערים, העיירות והכפרים הפלסטינים באופן קבוע, החליטו לתעד את מה שעיניהן רואות ולהציג את התוצאות בתערוכה מיוחדת, 40 שנה אחרי מלחמת ששת הימים.

הנשים האקטיביסטיות לא שוכחות להזכיר לנו כי כל יישוב פלסטיני מוקף מחסומים וחסימות, שלדבריהן משבשים את חיי היומיום של האוכלוסייה הכבושה ומונעים ממנה תנועה: לצורכי עבודה, מסחר, לימודים, טיפול רפואי וביקורי משפחה.

"אנו עדות לכך יום-יום בעת שהותנו במחסומים, שדרך התנהלותם – שינויים תכופים ופתאומיים בהוראות בלי לידע את התושבים, סגירה ופתיחה שרירותית של מחסומי קבע ומחסומי דרכים – מעידה על כך כאלף עדים. חיילי צה"ל המפעילים את המחסומים עומדים במצבים בלתי נסבלים מול אוכלוסיה אזרחית שאינה מבקשת להיכנס לישראל. על מנת לבצע את משימתם בהצלחה נדרשים החיילים לפתח קהות חושים המחלחלת אל החברה הישראלית כולה."

תערוכת הצילומים "כיבוש, בטון ומלט" תוצג באכסדרה של תיאטרון "צוותא" בתל אביב בתאריכים 3-12 ביוני, ובה יוצגו סוגי המחסומים השונים: חסימות העפר והסלעים, בטונדות, חוטי-התיל ושערי הברזל הפזורים על-פני כל הגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully