וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלתר-אגו

חן רוזנק

5.6.2007 / 10:05

קשים הם חייו של הסלב שמגיע לתכנית האימפרוביזציה החדשה של מוני מושונוב. תשאלו את מיכל ינאי ומנשה נוי

לקבל בלאק אאוט על הבמה, ולשכוח את הטקסט הוא סיוטו של כל שחקן. אבל מה עושים אם מלכתחילה אין לך שום דבר כתוב? אז כן, כפי שכולנו יודעים, לאלתר זה לא קל, ועוד יותר קשה "לנחות" לתוך סיטואציה ולנחש מה לעזאזל אתה אמור לעשות.

מסע התלאות הזה הוא בדיוק מה שעובר על אורחיו התמימים של מוני מושנוב בתוכניתו החדשה, "טוב שבאת", שעולה הערב בערוץ 10 ב-21:45. מדי שבוע מגיעים לאולפן ארבעה שחקנים, מי מאלה מוכרים יותר ומי פחות, ועושים ככל שביכולתם לא לעשות את פאדיחת חייהם מול האומה.

"אני הייתי אמורה להיות בעלת משרד פרסום שמגיעה ללקוח בניסיון נואש למכור לו רעיון כלשהוא", נזכרת מיכל ינאי, "הסט נראה כמו משרד פרסום אמיתי, עם הלוח והעטים וכל שאר האביזרים. הלבישו אותי בחליפת עסקים, אספו לי את השיער, ואז זרקו אותי לכלבים".

להתפרע עם הדימיון

כן, אז לא ממש קל למשוך כוכבים לתכנית שכזאת, בכל זאת לעמוד חסר אונים מול המצלמה הוא לא המצב האידיאלי עבור אף שחקן, ורובם עברו מסע שכנוע די רציני כדי להגיע לצילומים, בידיעה שיש סיכוי לא קטן שיעשו מעצמם צחוק.

"זה היה קשה", משחזרת ינאי, "הייתי צריכה להתפרע עם הדימיון כי הסיטואציה הייתה באנלית לכאורה. כמה שהמצב פשוט יותר, ככה קשה יותר לשחק אותו, אבל היה מאוד כיף בסופו של דבר"

הקונספט של התכנית, שמבוסס על הסדרה האוסטרלית Thank God You're Here, הוא הכנסת האורח המפורסם לחדר שבו כולם יודעים מה קורה ורק הוא/היא לא. אז מי זה כולם? מושונוב המנחה שמכוון את הסיטואציה, כשלצידו צוות שחקנים קבוע, שכולל את ניב רז, יואב הייט, שלומי קוריאט, רודי סעדה, נועה לזר, אפרת דור ותומש בתפקיד נציג הקהל ודובר דעתו.

ואם למישהו זה נשמע מעט מוכר ("חדשות מפתיעות" בערוץ 2 למשל), ההבדל המהותי הוא שכאן מסתמכים על הדינמיקה בין 4 אורחים המוכרים, ש"מונחתים" לתוך סיטואציה וצריכים לאלתר בתוכה מבלי לדעת מהו התפקיד אותו הם מגלמים.

כמובן שהסצנות ינסו להיות כמה שיותר ביזאריות: "גילמתי שף במסעדה", מספר מנשה נוי, "ומה שלא הייתי מוכן אליו היא הקריאה שהגיעה אלי מאחד השולחנות, שבו התלוננו הלקוחות שהם מאוד לא נהנים. היה כיף לאלתר, באתי מאוד לא מוכן וזה היה בסדר גמור"

עושה מה שבאת לעשות, והולך הביתה

מנשה נוי, שהתרגל להצחיק במערכונים כתובים מראש בימיו ב"חמישיה הקאמרית" והמשיך ב"הרצועה" נהנה מהשינוי: "בואי נאמר שזאת הייתה הפעם הראשונה שניסתי לאלתר ככה, וזה כיף גדול. אתה לא צריך לשנן טקסטים או להתכונן, או בכלל לעשות משהו מראש.

פשוט באים לקחת אותך במונית, אתה עושה מה שבאת לעשות, ואתה הולך הביתה. אני חייב לומר שזה די נוח בגילי המתקדם. אם יזמינו אותי עוד פעם ממש לא אתנגד לאלתר שוב".

גם מיכל ינאי לא ממש סבלה בזמן הצילומים: "באמצע הסצנה נכנסתי להתקף צחוק מטורף, ולא הייתי מסוגלת להירגע. הצילומים הם וואן טייק, אז אלא כן ערכו את זה החוצה, אתם הולכים לראות אותי מתפוצצת מצחוק על המסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully