וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזגן VS התפוח המסוכר

חן רוזנק

6.6.2007 / 10:00

שבוע הספר אינו מה שהיה פעם, כשיותר ויותר ישראלים מעדיפים גם בשבוע הזה את הרשתות הממוזגות על פני הדוכנים שבחוץ. המחירים מוכיחים שהם לא טועים, האווירה על הדשא אולי דווקא כן

אין זה סוד שבשנים האחרונות שבוע הספר הפך מאאוטלט זול ושווה להפנינג לכל המשפחה, ושאף אחד כבר לא מחכה במיוחד ליריד בפארק כדי לחדש את המלאי בספרייה הפרטית.

רוב חובבי הסיפורת משאירים את קניית הספרים לשאר השנה בשלל המבצעים שמקיימות החנויות על פני 365 ימים, ובאים לדוכנים בשביל האווירה והצמר גפן המתוק.

אז נכון, ששבוע הספר מאבד בעקביות מהפאסון שלו, כשרשת כזאת או אחרת מוכרת חמישה כותרים ב- 100 ש"ח, אבל ההידרדרות הרצינית עוד לפניו, כשמסתבר שבעשרת ימי החג של עם הספר, לעיתים משתלם יותר לקנות בחנויות השונות מאשר בדוכנים עצמם.


.

תולעי הספרים מחפשות הנחה

הרשתות הגדולות סטימצקי וצומת ספרים, לא מחכות ל-6 ביוני כדי להוזיל מחירים במיני מבצעים, אבל כשמגיע "שבוע הספר", הן יורדות בגדול.

הרשת הירוקה, מציעה בשבוע החג שלל הנחות על כל מלאי הספרים בעברית- 25 אחוז הנחה בקניית ספר אחד, 35 אחוז הנחה בקניית שניים או שלושה ספרים, ו- 45 אחוז הנחה בקניית ארבעה ספרים או יותר.

איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי, אופטימית: "צפי המכירות לשבוע הספר 2007 עומד על כ- 100 מיליון ¤", צוטטה בהצהרה לעיתונות.

רק לשם השוואה הוצאת "כתר ספרים", שנוצרה עקב האיחוד בין כתר לבין סטימצקי לפני כשנתיים, לא משתווה למחירי הרשת. בדוכן ההוצאה מציעים 20 אחוז הנחה על הספר הראשון, 25 אחוז על הספר השני, 30 אחוז על השלישי, ועל הרביעי ומעלה 40 אחוז מהמחיר הקטלוגי.

גורמים בענף מעידים שבקרב ההוצאות עצמן קיימת המודעות לכך שהמחיר הוא לא הסיבה של הקהל להגיע ליריד שבוע הספר, משום שהחנויות לא פחות אטרקטיביות. גם בקרב העוסקים במלאכה מתעוררת השאלה מה המקום של שבוע הספר אם במשך כל השנה החנויות עושות הנחות ומבצעים שאפילו ב"שבוע הספר" ההוצאות לא מסוגלות להציע, כי העלות תעלה על הרווח .

"בשנים האחרונות ישנה מגמה של מעבר מיריד שבוע הספר בככרות המרכזיים לחנויות הספרים", אומר סמנכ"ל השיווק של סטימצקי, רועי פרייבך. "הלקוח יכול לרכוש בכל קניה ממגוון רחב של הוצאות במחיר אטרקטיבי ולא נאלץ לרכוש מספר ספרים מהוצאה ספציפית... פריסת החנויות נגישה וארצית ומעבר לכל זאת מתקיימים מגוון אירועי תרבות בחנויות ובקניונים".

פסטיבל בשקל

רשת החנויות צומת ספרים יצאה לכבוד שבוע הספר במבצע (שיימשך עד סוף חודש יוני), בו היא מוכרת את הספר השני מתוך רשימת הספרים שבמבצע בשקל אחד בלבד (הזול מביניהם כמובן). יש שיתמרמרו על הנחה דרסטית שכזאת, בעקבות זילות הספר שהיא מועדדת או שלא, אבל מה שבטוח הוא שיהיו מספיק שיראו בה זרז לקנייה. בנוסף מציעה הרשת 25 אחוז הנחה על כל מגוון הספרים.

ברשת החנויות מתעקשים כי מבצעי ההנחה שהם מציעים אטרקטיביים ואינם נופלים ממבצעי שבוע הספר, מכיוון שהם כוללים גם מפגשים עם סופרים, שעות סיפור ופינות יצירה לילדים, מתחמי קריאה, והכול במקומות מסודרים והעיקר ללא דוחק וצפיפות.

אמא, אני רוצה חתימה של יהונתן גפן

כזכור המעבר של שבוע הספר בת"א מכיכר רבין לגני יהושע התברר כמהלך לא ממש מוצלח, עם ירידה במכירות ובמבקרים. ואם המפגשים הבלתי אמצעיים עם הסופרים אותם חלמת לחקות ברומן הראשון שלך, הייתה הסיבה להגיע לפארק, היום גם החנויות מארגנות מפגשי מעריצים.

כל ההוצאות משקיעות את מיטב מאמציהם למשוך קונים: הוצאת מעריב מציעה בדוכן שלה 30 אחוז הנחה על הספר הראשון, כשמנויי העיתון זוכים גם לפריבילגיה של שמונה ספרים במבצע- ספר ראשון מתוך השמינייה ב-40 אחוז הנחה, ובקניית שלושה מקבלים חמישים אחוז הנחה.

הוצאת הקיבוץ המואחד ספריית פועלים נותנת 20 אחוז הנחה, כבר מהספר הראשון, ובמידה וקונים שלושה כותרים מקבלים את הרביעי בחינם.

הוצאת ידיעות ספרים מציעה בדוכניה הנחה ראשונית של 20 אחוז על כל הספרים, וכל ספר שלישי- מתנה. בנוסף להנחות הללו, למנויי העיתון מצורפים קופוני הנחה בסכומים שבין 15-40 ¤.

אבל מסתמן שלמרות הניסיון לתפוס את הקהל הדוכנים במגמת ירידה. הצרכן הישראלי לא מבייש את הפירמה, ומחפש תמיד לשלם כמה שפחות. ואין מה לעשות, נראה שמשתלם יותר לקנות בחנויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully