וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים 40 לתיאטרון החאן

חן רוזנק

5.6.2007 / 16:00

המוסד הירושלמי מוותר על משבר הגיל וקופץ ישר לחגיגות עם פגישת מחזור של השחקנים, אלבום צילומים ואותלו של שייקספיר

כמו מלחמת ששת הימים, עיר הקודש והכיבוש, גם תיאטרון החאן חוגג יום הולדת 40. ובתיאטרון כמו בתיאטרון, יודעים לשמוח הכי טוב על הבמה.

החגיגות יפתחו ב-6 ביולי, ב"כנס החאן לדורותיו" - הגירסה הבימתית לפגישת המחזור הקלאסית. את האירוע, שיערך בכלל בתיאטרון ירושלים, ינחה עמנואל הלפרין, שהיה אחד השחקנים בגרעין המייסד בשנת 1967.

בערב יעלו שחקני התיאטרון לאורך השנים קטעים מתוך הפקות החאן מהעבר וההווה, בניהם השחקן ז'אק כהן, מדור המייסדים, שיבצע קטעים מההפקה הרפרטוארית הראשונה "נוח", אבי פניני ואורי אברהמי יעלו קטע מתוך "איוואן צ'ונקין", ספי ריבלין, מהשחקנים שהיוו חלק מהלהקה הראשונה ב-1972, יעלה קטע מתוך "משרתם של שני אדונים" ועוד.

הלפרין יראיין במאים ושחקנים מהעבר ומההווה של התיאטרון כמו המנהלים האמנותיים לשעבר אילן רונן ואופירה הניג, אבינועם מור-חיים, מוותיקי שחקני התיאטרון, ומיכאל גורביץ המנהל האמנותי של התיאטרון כיום.

ובשקית ההפתעה: אותלו

האירוע המרכזי בשנת ה-40 יהיה העלאת ההצגה "אותלו" מאת שיקספיר, בתרגומו הקלאסי של נסים אלוני ובעיבודו ובבימויו של מיכאל גורביץ. תקופת החזרות אמורה להיות ארוכה במיוחד ובמהלכה יבחנו הבמאי והשחקנים דרכי עבודה על הטקסט הקלאסי, כשההצגה מתוכננת לעלות על בימת התיאטרון בחודש נובמבר.

בנוסף, בין 8 –12 ביולי תתקיים בשיתוף עיריית ירושלים ולרגל אירועי ה-40 לאיחוד העיר הצדעה לתיאטרון החאן. במסגרת זו יתקיים שבוע חגיגי במהלכו יתקיימו 5 אירועים שיכללו הצגות והופעות בחצר התיאטרון באווירה ירושלמית.

לאורך כל השנה תתקיים אחת לחודש הצגה מיוחדת אליה יוזמנו תושבי השכונות בירושלים שעד עתה לא נחשפו להצגות התיאטרון. כמו כן, מתוכננת הוצאת אלבום צילומים מאת גדי דגון ומאמרים לתיעוד תהליך ההפקה הייחודי של הצגות התיאטרון בבימויו של מיכאל גורביץ בחמש שנים האחרונות.

וגם בתל אביב עושים כבוד למוסד הירושלמי: תיאטרון בית לסין יערוך ב- 14 –18 ביוני, מחווה לחאן, ויציג את הצגותיו המצליחים, הקמצן ומלחמה על הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully