וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס וולג'ין מכוון את המצלמה לעבר הבמאי

חן רוזנק

7.6.2007 / 0:19

13 סרטי תעודה ישראלים יתחרו השנה בפסטיבל הקולנוע ה- 24 בירושלים. לא מעט יוצרים בחרו להתמקד בתיעוד עצמי, ולכבס את הכיבסה המלוכלכת לעיני הצופים

כמדי שנה יעלו לעיר הקודש מיטב יוצרי הדוקו המקומיים בניסיון לחזור הביתה עם פרס וולגי'ן אחד בכיס, והכרה ופרסום ביד. 13 סרטים תיעודיים יתחרו בפסטיבל הקולנוע ה-24 שייפתח בעיר ב-5 ביולי.

הוועדה שבחרה את הסרטים הצהירה כי השנה הייתה להם בחירה קשה במיוחד, משום שהייתה זאת השנה הטובה ביותר שזכורה בקולנוע הישראלי התיעודי.

בין המתמודדים על פרס וולג'ין יש יוצרים ותיקים שכבר זכו בעבר לצד במאים שזה הסרט הראשון שלהם. מספר מרשים של סרטים ברשימה עוסקים בתיעוד עצמי של הבמאי, שמסובב את המצלמה אליו וצועק אקשן.

בין הדוגלים בחשיפת הקישקע לפני כל האומה נמצאים הבמאית רוקייה סבאח עם"בהמתנה", שמתרחש סביב ההחלטה שלה ושל בן זוגה לרדת מהארץ ולעבור לברצלונה שבספרד. הבמאי והמפיק, סילבן ביגלאייזן, עם "הגלויה האחרונה", שמצולם בבלגיה, מולדתו ומגולל את סיפור היחסים הכאובים בינו ובין אמו בת ה-87.

הבמאית חן לסקר עם "זרעי קיץ", בו היא חוזרת לעקוב אחר קורס מדריכות חי"ר, שבע שנים אחרי שהייתה חניכה והתאהבה במפקדת שלה דאז.

הבימאים דני סירקין ועידו בהט מציגים את "חלום של אידיוט", על אביו של סירקין, לב, אמן יליד מוסקבה שעלה ארצה לפני 35 שנה. המפיק והבמאי ישרי הלפרן עם "ילד מותר", שבה הוא מטאמת עם טראומת ילדות שעבר אז הוטרד מינית.

ומה הולך שם בחוץ?

וכמובן, יש גם את היוצרים שיעדיפו להפנות את המצלמה למקומות החשוכים בחברה הישראלית. הבמאית אורנה בן דור תתמודד עם "אמא, לא רצחתי את הבת שלך" (שם זמני) ,על מערכת יחסים בין גבר כלוא בגוף אישה, ועל אישה שעברה ניתוח לשינוי מין כדי להפוך לבחור.

הבמאי ניסים מוסק עם "הומופוביה" (שם זמני), על חייו של עזרא נאווי, פלסטיני הומו שחושש לחייו בשטחים ומתחתן ומתגרש מאישה ישראלית.

הבמאי רן טל עם "ילדי השמש", על הילדים שנולדו בקיבוצי א"י בתחילת המאה העשרים. הבמאי דוד אופק עם "ימים זוהרים", על אלמנתו של פליט אריאני שנרצח כאן בישראל.

כמו כן "מחכים לגודיק" של הבמאי ארי דווידוביץ', תיעוד מוזיקלי, שמגולל את סיפורו של המפיק והאמרגן גיורא גודיק. "סטאלגים", של הבמאי ארי ליבסקר, על ספרי הפורנו הקשה, שהסתובבו בארץ בשנות החמישים, וכללו סוהרות נאציות ושבויים במחנות הריכוז. הסרט "סטפן בראון", של הבמאי איתמר אלקלעי, על סיפור חייו של הפרוון הגאוני.

"תעלומת אריס סאן", של הבמאים והמפיקים דני דותן ודליה מבורך, על חייו ומותו המסתוריים של המוזיקאי היווני, שהגיע לארץ בגיל 17, והפך לכוכב ענק בשמי המוזיקה הישראלית עם להיטי ענק כמו "סיגל" ו "בום פאם".

ידיישע מאמא

שלושה סרטים דוקומנטרים ישראלים יתמודדו במסגרת "החוויה היהודית".

"במטבח של פריימן", של הבמאית הדר בשן, שעוקב אחרי בני הזוג המבוגרים, יעקב ומרים, תושבי גוש קטיף, בזמן ההתנתקות.

"ויהי חושך ויהי אור", של הבמאים מני פיליפ נועם ראובני, שמגולל את סיפורו של מנחם פיליפ, זמר חסידי מהמוכרים ומהנערצים בעולם החרדי, שבגיל 32 ולאחר התלבטויות אין ספור החליט לחזור בשאלה.

והסרט "לך לשלום, גשם", של הבמאי והמפיק ראובן הקר, שעוקב אחר גילגולו של ניגון יהודי עתיק, תפילה לטל המתחילה במילים - "לך לשלום גשם".

כזכור בשנה שעברה זכו בפרס וולג'ין לסרטים דוקומנטריים ישראלים הסרטים "בילעין חביבתי" בבימוי שי כרמלי פולק ו "מלון 9 כוכבים" של הבמאי עידו הר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully