וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבום ההופעה החיה של הבלאק ליפס הוא הטוב מכולם

דנה קסלר

7.6.2007 / 11:04

בלאק ליפס הגיעו לסיבוב הופעות בישראל ועם הרוח הרוקנרולית שיש להם, לדנה קסלר לא אכפת שגם ישתינו לה על הראש

אם להאמין להייפ ולשמועות ולבלוגרים שהיו בהופעות שלהם בכל מיני חורים בעולם (ולניצן חורש שכתב על הופעה שלהם אתמול בוואלה!) ולהקלטות ולמה שניתן לראות באינטרנט - כשזה מגיע להופעה חיה של גראז'-פאנק, שבועט לך בפיקות של הברכיים, צובט לך בפטמות וגם גורם לראש קצת לרחף, הבלאק ליפס זה הטופ שבטופ. וכפי שהרבה אנשים כבר ציינו, באמת מוזר ומפתיע שלהקה שלא עברה את שיאה לפני עשרים שנה מגיעה לארץ. בלאק ליפס באים כשהם הדבר הכי חם ומדובר, כמה דקות אחרי שמגזיני המוזיקה המיינסטרימיים הגדולים בעולם, כמו "ספין" ו"רולינג סטון", הכתירו אותם כדבר הבא. לא ברור איך קרה דבר כזה, אבל בשביל לזכות לכבוד ולשמוע את הבחורים שתופסים ברגעים אלו את הרוקנרול בביצים, אנחנו מוכנים גם שישתינו לנו על הראש.

כל מי שקרא על הבלאק ליפס משהו מן הסתם כבר יודע שבעבר ההופעות שלהם כללו השתנות (בפה אחד של השני ועל הקהל), הקאות, בקבוקים שבורים, דם, עירום וזיקוקים. בשנים האחרונות ההופעות שלהם התמתנו - הגיטריסט/זמר קול אלכסנדר כבר לא מקיא כל הזמן, הם כבר לא מנגנים גיטרה עם הזין וכבר לא מעיפים אותם ממועדונים - אבל לא נורא. המוזיקה שלהם מספיק טובה בשביל שלא נזדקק לשואו הזה.

לבלאק ליפס מתוכננות שלוש הופעות בארץ, כשהראשונה מביניהן תהיה מחר בלבונטין 7 בת"א (פרטים מלאים על ההופעות ראו למטה). בנו להם באמת תכנית שיגעון ואני לא יודעת מה עוד מתוכנן להם בזמן שהם פה (והם פה ליותר משבוע), אבל נראה לי שאם יש מקום אחד בארץ שהם צריכים להופיע בו זה בגרביצקי בקיבוץ גבעת ברנר, מקום שבעצם הווייתו הוא - כמו שבלאק ליפס אוהבים להגדיר את עצמם - Flower Punk. הבלאק ליפס אולי לא מסתובבים יחפים, אבל היי - כולם בגרביצקי פאנקיסטים מכדי להיות היפים והיפים מכדי להיות פאנקיסטים.

עוד לא היתה להקה כמוה

חוץ מגראז' ופאנק - שתי ההשפעות העיקריות על הסאונד שלהם - בלאק ליפס אוהבים גם פסיכדליה, להקות בנות מהסיקסטיז, גוספל, בלוז וקאנטרי. כשלא רואים אותם, אלא רק מקשיבים למוזיקה, אפשר לפעמים להתבלבל ולפספס את זה שהם להקה עכשווית. כשהם משלבים גראז' עם רית'ם אנד בלוז בצורה מטונפת כמו גדולי הפרוטו-פאנק, אפשר בקלות לטעות ולחשוב שהם להקה מהסיקסטיז. אחרי כמה שניות אתה קולט שלא היה שום סיכוי להישמע ככה לפני הולדת הפאנק, אז אתה מזיז אותם כמה שנים קדימה, לסוף הסבנטיז. כשגם רואים אותם, הכל מתבהר - הם בטח לא היו משתינים אחד לשני לתוך הפה בלי שראו (בוידיאו) איזו הופעה של ג'י.ג'י אלין, מה שאומר שהם מינימום מסוף האייטיז. אבל השורה התחתונה היא שתאוות הנעורים הרוקנרולית הטהורה שהבלאק ליפס מקרינים - תאווה לחלוטין חפה מכל סוג של בולשיט או יומרה - יכולה להתקיים רק בהווה. לא בגלל שהמוזיקה שלהם חדשנית, אלא בגלל שהמסירות שלהם לרוקנרול היא כל כך טוטאלית שהיא גורמת לך להרגיש שמעולם לא הייתה עוד להקה כמוהם.

בלאק ליפס קמו בתחילת העשור באטלנטה, ג'ורג'יה. ב-2002 נהרג הגיטריסט שלהם בתאונת דרכים, אבל הלהקה המשיכה בלעדיו. אחרי שהעיפו את חלקם מבית הספר ונמאס להם לעבוד בדיינר, הם החליטו להתמסר ללהקה. כבר שנים שהם מופיעים נון-סטופ - הם נסעו באוטובוס הורוד שלהם לרוחבה ולאורכה של אמריקה אינספור פעמים וגם את אירופה הם הספיקו לחרוש. היה להם כיף חיים, אבל כפי שהם סיפרו פעם בראיון לאיזה פנזין, הם לא משיגים כל כך הרבה זיונים בדרכים כי הם מסריחים.

שני האלבומים הראשונים של בלאק ליפס - "בלאק ליפס!" מ-2003 ו"We Did Not Know the Forest Spirit Made the Flowers Grow" מ-2004 - יצאו בלייבל הרוקנרול המעולה בומפ! שמוציא, מאז אמצע הסבנטיז, את המיטב ברוקנרול במובן הוינטג'י של המילה: גראז', סרף, מוד, להקות בנות, פסיכדליה ופאוור-פופ. מבחינה סגנונית בומפ! - הלייבל שהיה אחראי על תחיית הגראז' - תפור על בלאק ליפס, אבל הניחוח הרטרואי החזק שלו יכול גם לגרום ללהקות להיתקע בתוך נישה מאוד ספציפית במקום לפרוץ החוצה, כך שההחלטה להמשיך הלאה, לייבלים עכשוויים יותר ונישתיים פחות, עשתה לבלאק ליפס רק טוב. כפי שניתן ללמוד מהסרטון שתיעד אותם במהלך לו"ז הופעות צפוף בפסטיבל South by Southwest באוסטין, טקסס (יש אותו באתר של ה"ניו יורק טיימס", פלוס קישור במייספייס של הלהקה), בלאק ליפס הם כנראה יותר אמביציוזיים מכפי שהמוזיקה שלהם מסגירה. וכל עוד המוזיקה לא מסגירה דבר, אין מה להתלונן.

ברוכים הבאים לטיחואנה

אחרי שני אלבומים בבומפ! הוציאו בלאק ליפס את האלבום השלישי, "Let it Bloom", בלייבל In the Red, ולפני כשלושה חודשים יצא אלבום בהופעה חיה בלייבל הסופר-קולי Vice, מבית היוצר של המגזין "Vice", שהגדיר אותם כ"מלכי הסייקדליק-גראז'-רוק אנדרגראונד". האלבום, "Los Valientes del Mundo Nuevo", הוקלט בטיחואנה, כשהאווירה המקסיקנית מסביב מוסיפה ללהקה חן של להקת לטינו-פאנק מקסיקאית מהגוורדיה הישנה, משהו כמו ה-Zeros או ה-Plugz. מי מחברי הלהקה שהכריז במהלך ההופעה ש"זה הולך להיות אלבום ההופעה החיה הגדול ביותר של כל הזמנים!" מן הסתם היה שפוך מטקילה באותו זמן, אבל יש מצב שהוא ידע על מה הוא מדבר.

כל האלבומים של בלאק ליפס מעולים, ואלבום ההופעה החיה החדש שלהם הוא המעולה מכולם. מה שאומר שהחוויה האמיתית עוד לפנינו, או לפחות שרק מחר אדע אם כל מה שאני חושבת עליהם הוא באמת נכון.


ההופעות של בלאק ליפס בארץ:
מחר (שישי, 8.6), בלבונטין 7 בת"א (יחממו Monkey son of a donkey ו~Satan UFO).
חמישי 14.6 בזירה בירושלים (יחממו מלככי הפינקה והיהודונים).
בשבת 16.6, שוב בלבונטין 7 (יחממו שוורצע קינדר, היהודונים וMonkey son of a donkey).

  • עוד באותו נושא:
  • בלאק ליפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully