וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישואין בבעלי חיים

ליאת ברגמן

8.6.2007 / 9:51

ליאת ברגמן לא הייתה נופלת לבור השחור של מסע פגישות עם האקסים, אבל דווקא מאוד נהנתה לראות את טלי שרון עושה זאת

אם להתחיל בטוב, הצפייה ב"אקס המיתולוגי" עוררה בי השתאות של ממש נוכח הליהוק האלוהי, שהוא כשלעצמו די בו כדי לחמם אותי. טלי שרון היא שחקנית בחסד, לצידה ורד פלדמן (שכל פעם שאני חולפת לידה ברחוב כשהיא רכובה מלאת חן על אופניה בא לי לצעוק לה "מהממת", אבל אני מתאפקת), איתי טיראן החצ'יך, יפתח קליין המצוין ונו, עומר ברנע. אי אפשר לזכות בהכל.

אך עלילה וקוץ בה: לצערי, התסריט צפוי כמו גבר תל אביבי בפיק-אפ בר מקומי. בפרק הראשון מיכל (טלי שרון) מתבשרת על ידי מגדת עתידות (אמין מאוד, גם אני חשבתי) שאם לא תינשא בשנה הקרובה, תישאר לבד לנצח. והרי ידוע לכל כי רווקות נצחית עבור בת 30 ומעלה, פירושה ייסורי מוות המשתווים רק למדור הנמוך ביותר בגהינום. אך למגדת העתידות פתרונים: הגבר של חייה הוא אחד האקסים שהשליכה כגרביונים משומשים עם רכבת. ומה נותר לבחורה לעשות אלא לעבור על כל האקסים ולברור מי מהם הוא הגבר של חייה? כמוכם, גם אני זיהיתי פאק באמינות: מי מאיתנו שמחזיק באקס או שניים יודע שעדיף לשכור כבר מעכשיו נדל"ן של שלושה חדרים עם מיזוג מרכזי וחניה בגיהינום על פני לעבור את הגיהינום עלי אדמות ולפגוש אותם שוב.

ראש בריא במיטה חולה

יכול להיות שגם אתם, כמוני, הרגשתם במהלך הצפייה בפרק הראשון, צורך עז לפתוח את העיתון כדי שאולי בו יימצא ההסבר האם אנו ניצבים בפני קומדיה, דרמה, דרמה קומית, פארודיה או הומאז'. אבל מתוקף תפקידי כאתוריטת תקשורת-המונים, ניתנו לי לאחר כבוד שלושה פרקים (ברצף!), ולכן אני שמחה להודיע שלקראת סוף הפרק השלישי נפתרת התעלומה, שנדמתה לי לעתים כקו עלילה שלישי ומרתק לא פחות.

ובכן, זהו אינו שעטנז קומי דרמטי על יחסים. בפרק השלישי הקומדיה הפשטנית נוטשת כמעט לגמרי, ובמקומה מגיחה למסך דרמה איכותית ערוכה היטב עם טקסטים שנונים שמצליחים להעלות חיוך. בלי סלפסטיק, בלי הומאז' נסתר לסיטקומים אמריקאים בינוניים, בלי נגיעות של מודעות עצמית. פשוט דרמה טובה ומשוחקת היטב עם אלמנטים קומיים ופיתולים בעלילה.

אין ספק ש"האקס המיתולוגי" תושיב אותי מול המסך, ולו בגלל הזוגיות של פלדמן וטיראן, שההתנהלות ביניהם היא מוצלחת, שנונה, אמיתית ואמינה יותר מהתמה המרכזית של הסדרה. פלדמן לבושה באופן חלקי עד כדי נערת אמצע, המלבישה עושה עבודת קודש על טלי שרון, אפילו הגברים לבושים כמו שצריך. הקנאה מכרסמת בי מבפנים. אבל אם לקלקל מעט, קצת מעליב את האינטליגנציה שכל אקס שנקרה בדרכה של מיכל הוא צפוי, סטיגמטי, טייפ קאסטי בצורה איומה, וברור מה יש בו שמביא לה את הסעיף. אולי שווה להחזיר לחיים את תעלומת הז'אנר, כדי למשוך קצת מתח?


"האקס המיתולוגי", ערוץ 2, ימי ה', 22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully