וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשנה הבאה בשדרות הבנויה

חן רוזנק

8.6.2007 / 13:01

פסטיבל קולנוע דרום ננעל אמש בנתיבות, עם תקווה לחזור לביתו המקורי ופרסים בשווי 250 אלף ש"ח

ששת ימי הפסטיבל הדרומי עברו בשלום בעיר נתיבות. אמנם פאני ארדן דפקה ברז רגע לפני הקרנת הבכורה של "הסודות", אבל למרות זאת המארגנים יצאו מרוצים עם כ-25 אלף איש שהשתתפו, הבמאי מרסל אופולוס שהתייצב כמובטח, והיעדר אירועים ביטחוניים שעלולים היו להפריע להקרנות.

בטקס הנעילה אמש הוכרזו הזוכים בתחרות סרטי הגמר של המחלקה לקולנוע ולטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר שנערכה במסגרת הפסטיבל. "טרמפ" של ליאור קיפוד זכה בפרס לסרט המצטיין ע"ש מיקה אלון בשיתוף הרשות השניה. סרטו של קיפוד, בכיכובם של דביר בנדיק ומיכאל מושונוב, זכה בפרס על סך 10,000 ¤.

"ב 14 דקות דחוסות, במעט מאוד מילים, מצליח הסרט ללכוד מגוון רחב של רגשות, על פניהם של הגיבורים ודרך מחוות דקות ועדינות המתרחשות במערכת יחסים מורכבת ומרתקת המתפתחת בין שני הגיבורים", נימוקי השופטים את הבחירה.


הסרט "הצגת יחיד" של שירי מזרחי זכה בפרס ה "החוויה הישראלית" מטעם קשת לסרט התיעודי הטוב ביותר על סך 7,000¤. "הסרט משלב בתוכו התבוננות מרתקת, המאפשרת לצופים חוויה משעשעת ונוגעת ללב", הכריז חבר השופטים.


ציון לשבח מטעם קשת "החוויה הישראלית" הוענק לסרטה של יהודית דמארי, "היינו כחולמים", שמתעד את ימי ההתנתקות. מנימוקי חבר השופטים: "הבחירה העדינה והמדוייקת למקם את מצלמתה פנימה, אל תוך משפחתה המרתקת והשסועה והתחקותה העדינה והמדוייקת מאוד אל עבר האישי...היא אחד מהישגיו של סרט מרשים זה."

מהנגב לקאן

בשנה שעברה זכה בתחרות סרטי הגמר של המחלקה לקולנוע ולטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר הסרט "ברחל בתך הקטנה", של אפרת כורם, שהשתתף בפסטיבל קאן האחרון, לצד סרטי סטודנטים מכל רחבי העולם.

בנוסף המחלקה לקולנוע ולטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר העניקה השנה לראשונה פרסים לפיתוח, בסך כולל של 80,000 ¤, בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע, ליוצרים צעירים בדרום כחלק ממהלך כולל לביסוס בית לקהילה צעירה היוצרת בדרום.

כמו כן הוענקו ארבעה מענקי הפקה ליוצרים בני מיעוטים תלמידי המחלקה לקולנוע ולטלוויזיה במכללת ספיר, עבור הפקת סרטי גמר תיעודיים, על ידי מ"מ שגריר שוויץ בישראל מר אנדרי מוטיל וזיו נווה, מנכ"לית קרן גשר לקולנוע רב תרבותי.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully