וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפה סגורה

דקל גודוביץ'

10.6.2007 / 10:48

דקל גודוביץ' מצא פתרון למצב הביטחוני: לעטוף את שדרות בכיפת בטון, ולהפוך אותה לקניון הגדול בעולם

השמיים של שדרות ספוגים באזעקות "צבע אדום", אבל האם יכול להיות שבעוד כמה שנים ילדי שדרות לא יזכרו שלשמיים היה פעם צבע כחול? האם כדי לראות כוכבים, שמש, קשת ועננים הם יצטרכו לנסוע באוטובוס של גאידמק לתל אביב? אם זה תלוי בשופטי בג"צ, כבר החל ממחר שמי שדרות צריכים להיות אפורים כמו בלונדון. אפורים לתמיד, בלי קרן אור אחת. אפור בטון.

כי 15 שניות, לפי החלטת שופטי בג"צ, זו יחידת זמן שאינה סבירה על מנת שהתלמידים יגיעו יצאו מהכיתות ויגיעו למרחב המוגן של בית הספר. לעומת זאת, 12 שנות לימודים בתוך כתת בטון ממוגנת עם חלון אחד קטן נראים לבג"צ כנראה סבירים הרבה יותר. במבחן הסבירות והמידתיות ניצחו השניות את השנים. המוות הרגעי ניצח את החיים, וילדי שדרות הרוויחו צבע אדום ואפור והפסידו את כל שאר צבעי החיים. בלי הרהורים מבעד לחלון באמצע שיעור, בלי צבעי אביב, סתיו, שמש וגשם, רק קירות בטון בכיתה חנוקה, מזיעה ומסריחה בגלל חלון ודלת-הדף סגורים.

אגב 15 שניות – מישהו פעם בדק כמה זמן לוקח לילד לקום ולסגור חלון-הדף עשוי פלדה כבדה? וכמה זמן לוקח לסגר דלת-הדף מאסיבית? ומי יעשה את שתי הפעולות הללו ב-15 שניות - המורה לספרות, או שמא תלמידי כתה א' כולם יחד? כדי שהם יצליחו לעשות זאת מומלץ שלפחות אחד מהם יישאר כמה שנים בכתה א'. ואולי, במקום למגן את כל העיר והבניינים ולשריין כל מכונית ואוטובוס, מדוע לא למגן כל אדם ואדם? מה רע בחליפת בטון אישית כמו חליפת אסטרונאוטים, שריון צבים או שריון צלבני, עם הקסדה וכל שאר האקססוריז. חליפת בטון ופלדה אישית שכזו תבטיח פתרון מיגון אמיתי, אפילו בפחות מ-15 השניות שבג"צ דרש. הרי מיגון הוא העיקר.

אם מיגון הוא העיקר, אולי הגיע הזמן ליישם את הצעתו העתידנית של האדריכל והמהנדס האמריקאי בקמיניסטר פולר מלפני כ- 40 שנה, שהציע לקרות (לשון 'קירוי') את מרכז ניו-יורק בכיפה גיאודזית (כיפה מעוגלת שמעליה נמתח מבנה שמורכב מרשת משולשים) בקוטר כ- 3 ק"מ ובגובה כ- 1.5 ק"מ. הפתרון הזה יכול לענות על החשש מכך שהפלסטינים יחליטו לירות קסאמים דווקא על משמרות הזהב, שעומדים ללא מיגון מינימלי. לכן, במקום למגן כל כתה, כל גינה וכל צומת בעיר, בואו נמגן בבת אחת את כל שדרות כולה. כיפת בטון ענקית מעל כל שדרות יכולה להפוך את העיר, בעזרת כמה מזגנים מפוצלים, קצת שיש וכמה מזרקות לקניון הגדול והכי קריר בארץ.

הבעיה היא, שישנם עוד יישובים רבים ב"עוטף עזה" שנצטרך לקרות, ולכן נאלץ לעטוף בכיפה את הרצועה כולה - ולהפוך את "עוטף עזה" מתיאור פיוטי ורך של שיר ערש, למציאות ממשית מבטון מזוין. זה באמת יהרוס לפלסטינים - לא רק שהם לא יוכלו לירות עלינו, אלא שכל מה שהם יירו יתפוצץ עליהם, בבית הכלא הקטן והצפוף בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully