וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלישה מצרפת

חן רוזנק

10.6.2007 / 12:51

לשמחת הפרנקופילים: שיירת מוזיקאים ואמנים בעלי שיק פריזאי יגיעו לארץ, לרגל חנוכת המכון הצרפתי החדש. סה בון פור לה מורל

כבר התרגלנו שכמעט כל קיץ חם ומהביל מגיע לארץ נחיל תיירים צרפתים כדי להיצלות על חוף הים ולהעלות לנו את ערך הדירות. עכשיו לצד החבר'ה שמעדיפים בושם על פני מקלחת, יכבדו אותנו בנוכחותם גם נציגיה המכובדים של ארץ הבאגט.

בערב ההשקה של המכון הצרפתי החדש, שיקום בפינת רחוב הרצל ושד' רוטשילד, ייפתחו אירועי חג המוזיקה, שנערך בפעם השנייה בעיר, עם מוזיקאים צרפתיים אורחים. ערב הפתיחה של הפסטיבל - שיימשך כשבוע - יתקיים ב-21 ביוני בנוכחות הזמרת הצרפתייה ז'ולייט גרקו.

בבמה מול מוזיאון ת"א יופיעו הרכב ההיפ-הופ הצרפתי "מאפ", שמורכב מבני מהגרים מהעיר ליל שבצפון צרפת שעושים ראפ עם טקסטים נגד הממשל. עוד יופיעו מול המוזיאון: R. Wan סולן ההרכב JAVA, פסנתרן הגאז' לורן אסולין, והטריו אינובה, שלישיית נגנים המשלבים פסנתר, אקורדיון וטובה. הזמרת ואלרי לליו תופיע מול בית האופרה.

ב-28 ביוני, במסגרת אירועי ה"לילה הלבן" והפסטיבל הבינלאומי לאמנויות הבימה ולתיאטרון חזותי, יחגגו גם מול המכון הצרפתי עם מופעי רחוב שמשלבים תיאטרון אוונגרד, ריקוד ומוזיקה.

עיר האורות

משכנו החדש של המכון הצרפתי ישכון בבניין שמהווה חלק מ"העיר הלבנה", שהוכרה כאתר מורשת עולמית על-ידי ארגון אונסק"ו. הוא נבנה בשנת 1909 כבניין בן קומה אחת, והיה אז הבית התשיעי בעיר תל-אביב. שתי קומות נוספות נבנו בין השנים 1930-1940 בסגנון הבינלאומי (באוהאוס) האופייני לתקופה.

המכון החדש יכלול בית קפה עם מיטב הקוויזין הצרפתי, ספריית מולטימדיה (מדייטק) שמכילה כ-12,000 פריטים ביניהם כתבי עת, ספרים, ספרים מוקלטים, מוזיקה וסרטים. במקום ישוכנו גם משרדי המכון הצרפתי ומחלקת התרבות של שגרירות צרפת בישראל.

ב-22 ביוני יפתח המכון את דלתותיו לקהל הרחב, וימשוך את העוברים ושבים בעזרת קוראסון חמים וארוחת בוקר צרפתית. מעבר לגסטרונמיה תוצג גם תערוכת הצילום "פנים אל פנים" העוקבת אחרי 60 שנות הידידות בין צרפת וישראל.

בנוסף יגיע להשקה גם הסופר ז'אן רואו, אחרי שביקר כאן בפברואר במסגרת יריד הספרים הבינ"ל, החליט רואו לקיים בארץ מפגש רחב היקף של סופרים צרפתיים. ה- Etonnants voyageurs , הוא פסטיבל ספרותי מהחשובים בצרפת ויש בכוונתו לקיים את הפסטיבל בישראל במהלך 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully