וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה סרטים עלילתיים יתמודדו על פרס וולג'ין

חן רוזנק

11.6.2007 / 21:51

פורסמה רשימת המועמדים לפרס היוקרתי בפסטיבל הקולנוע בירושלים 2007. עם שניים מוכרים וחמישה שעוד לא, מחכה לנו תחרות מסקרנת

בוועדת הבחירות של פרס וולג'ין לא מספקים יותר מדי הפתעות ברשימת המועמדים לפרס הנחשק בפסטיבל הקולנוע בעיר הקודש. עם "ביקור התזמורת" שביים ערן קולירין, שכבר הוכיח את עצמו בקאן, שם קטף שלושה פרסים, ו"תהילים" שביים רפאל נדג'רי, שהתמודד אף הוא בפסטיבל הקולנוע הנחשב ברביירה.

לשניים הללו התווספו גם "וסרמיל" של מושון סלמונה, "זרים" של ארז תדמור וגיא נתיב, "החוב" של אסף ברנשטיין, "חומר למחשבה" שביימו עמנואל נקש וסטפאן בלאיש ו"מתוק ומר" שביים דורון בנבנישתי.

בפסטיבל ה-24 שייפתח ב-5 ביולי יוקרנו למעלה מ-200 סרטים מ-45 מדינות במשך עשרה ימים, כשטקס הענקת הפרס לאחד משבעת הסרטים המתמודדים, ינעל את החגיגות. השנה ייערך הפסטיבל במשכן המחודש של סינמטק ירושלים עליו עמלו בשנה האחרונה.

בין אורחי הפסטיבל מחו"ל יהיו יוצרי קולנוע, כוכבים אנשי תעשיית הקולנוע. מפיקים, מנהלי פסטיבלים ובמאים . כזכור את סרט האנימציה "רטטוי" יזכה לכבוד של פתיחת האירועים, בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן.

מי נגד מי

למי שהצליח לחמוק מנוכחתו המאסיבית של "ביקור התזמורת" בתקשורת לאחרונה נספר רק שהסרט,בבימוי של ערן קולירין ובכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ, מגולל את סיפורה של תזמורת משטרה מצרית המגיעה לישראל של ראשית שנות ה-90, ומתגלגת לעיירה שכוחת אל בדרום הארץ, שם עובר עליה לילה בלתי נשכח.

אחריו מגיע "תהילים", של רפאל נדג'רי, שכבר זכה גם הוא להינות מאור הזרקורים. הסרט מספר על היעלמותו המיסתורית של אב המשפחה הדתית, וההשפעה שלה על בנו, מנחם, ושאר המשפחה. בסרט משחקים מיכאל מושונוב, לימור גולדשטין, יונתן אלסטר, שמואל ווילוז'ני, אילן דר, יואב הייט, רעות לב.

"וסרמיל", בבימוי של מושון סלמונה, מספר את סיפורם של שלושה נערים בשכונה בבאר שבע שמוצאים מפלט מהחיים הקשים בכדורגל. בין הסמים, המחלות, והעבירות על החוק השלישייה מוצאת עצמה מגויסת על ידי מאמן קבוצת הכדורגל של המתנ"ס המקומי לקראת גמר טורניר הכדורגל העירוני לנוער. בסרט משחקים דוד טפליצקי, עדיאל זמרו ונדיר אלדד.

"זרים", של ארז תדמור וגיא נתיב, עוקב אחר שישה ימים במערכת היחסים בין אייל, קיבוצניק ישראלי וראנה, פלסטינית החיה בפריז, שנפגשים בכלל בברלין בימי משחקי גביע העולם בכדורגל. בסרט משחקים לירון לבו, לובנה אזבאל, עבדאללה אל אקל, דומיניק לוליאה, פטריק אלבנק, קלמנס תיאולי, סטפאן פואילוט ומילה דקר.

"החוב", בבימוי של אסף ברנשטיין, מספר את סיפורם של שלושה חברי מוסד שכשלו בלכידת פושע מלחמה נאצי, בברלין של 1964, ומפברקים את שבייתו וחיסולו. מה שעובד די טוב, עד שהוא מופיע לפתע באקוראינה.בסרט משחקים: גילה אלמגור, נטע גרטי, אדגר סלג', איתי טיראן ויחזקאל לזרוב.

"חומר למחשבה" של עמנואל נקש וסטפאן בלאיש, מגולל את סיפורו של עובד בכיר במשרד האוצר הצרפתי, שמגיע לישראל ותוך כדי ביקור בעיר הקדושה הוא לוקה ב"סינדרום ירושלים". בה בעת, בתל אביב, שליח מכבסה נקשר לזונה רוסיה, ועושה הכל כדי לשחררה מהסרסור ומגורלה. בסרט משחקים ליונל אבלנסקי, דן הרצברג, לירון לבו, לוסי דובינצ'יק, רוני הדר, גאלה קוגן, חיים זנאתי, אלברט אילוז ועמנואל הלפרין.


ואחרון חביב, "מתוק ומר" של דורון בנבנישתי, על מגדת עתידות שתחזיותיה גורמות לסדקים ביחיסהם של קבוצת חברים, שמתמודדים עם נושאים כמו אהבה, המתת חסד, הומוסקסואליות ועוד. בסרט משחקים אייל שכטר, שפרירה זכאי, צופית גרנט, אלון נויימן, מיכל ינאי, נתן רביץ, מיקי ליאון, שרון אלימלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully