וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הארי פוטר לא רווחית

רויטרס

12.6.2007 / 10:09

רשתות הספרים בארה"ב לא יגרפו יותר מדי דולרים על חשבון הקוסם הקטין, בגלל ההנחות הגדולות על הספר שהן מציעות. קסמים לעניים

הקסמים של הארי פוטר לא עובדים על חברות הספרים בארה"ב. מיליוני אנשים בארה"ב יצבאו על חנויות הספרים בחודש יולי, כדי לרכוש את הספר השביעי והאחרון בסדרת הארי פוטר. אבל ההנחות המשמעותיות שיציעו חנויות הספרים עלולות להביא לכך שהחנויות יאבקו לראות רווח מהמכירות.

"לאן שלא ילכו הלקוחות הם יוכלו לראות הנחות ענקיות, מגוחכות, על ידי רשתות הספרים לספר האחרון בסדרת הארי פוטר", אמר גרהאם מארקס, עורך מדור ספרי הילדים במגזין "חדשות המו"ליות" הבריטי לרויטרס, והוסיף: "הם באופן מילולי הולכים להרוויח פני אחד על כל ספר. זה מטופש, הם פשוט זורקים את הכסף לפח, העולם השתגע".

הקמעונית המקוונת אמאזון ורשת חנויות וול מארט מציעות הנחה של 50% על מחיר הספר, שעומד על 34.99 דולר. ענקית הספרים האמריקאית בארנס אנד נובל ורשת הספרים בורדרס גרופ הורידו את מחיר הספר ב-40%. בשל כך, חנויות ספרים עצמאיות רבות נאלצות להוריד גם הן את מחיר הספר, כדי להישאר בתחרות.

הספר הנמכר ביותר בהיסטוריה?

הוזלות שכאלה אמנם מעודדות את המכירות, אבל בד"כ התוצאה הישירה היא רווח קטן מאוד לרשתות. טים אלן, אנליסט של חברת הייעוץ ג'פריז, אמר שתופעת הוזלות כזו היא אופיינית לרבי מכר.

"ההנחות כל כך גדולות, שיש רווח מינימאלי, אם בכלל, לרשתות הספרים. הרשתות מנסות לפצות על ההנחות על ידי קידום מכירת כרטיסי חבר, בתקווה שהקונה יחזור לרשת".

הספר האחרון בסדרת הארי פוטר יכול לתפוס את מקומו ברשימת הספרים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, וכמה רשתות כבר שברו שיאי הזמנות מוקדמות, לפני יציאתו הרשמית של הספר ב-21 ביולי.

אמזון רשמה למעלה ממיליון הזמנות מוקדמות. באפריל הודיעה רשת בארנס אנד נובל כי רשמה 500 אלף הזמנות מוקדמות.

אבל עם ההנחות הגדולות שמציעות החברות, אותן הנחות אשר נוגסות נגיסה גדולה ברווחים הפוטנציאליים, חנויות ספרים רבות לא נרגשות במיוחד מיציאתו של הספר. עבור חנויות הספרים הקטנות יותר, העצמאיות, ההנחות מהוות מכה קשה.

"חנויות הספרים הפסידו מיליונים בגלל ההנחות על ספרי הארי פוטר", אמרה קרוליין הורן, עורכת מדור ספרי הילדים במגזין הבריטי "בוקסלר" לרויטרס, והוסיפה: "חנויות עצמאיות רבות לא ימכרו את הספר כלל. חנויות אלה טוענות שיהיה להן זול יותר לרכוש את הספר בסופרמרקט מאשר ישירות מהמו"לית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully