וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה שילה זכתה בפרס ספיר

חן רוזנק

12.6.2007 / 20:30

הסופרת קטפה את הפרס היוקרתי על ספרה "שום גמדים לא יבואו", ובישרה שהבייבי שלה יועבד לסרט

"שום גמדים לא יבואו" נבחר לספר הטוב ביותר שיצא בשנה החולפת מבין חמשת המועמדים לפרס מפעל הפיס לספרות ע"ש ספיר לשנת ‏2007.

מחברת הספר, שרה שילה זכתה ב-150 אלף ¤ (שהתווספו ל-25 אלף ¤, אותם קיבלה רק על היותה מועמדת), התבשרה כי ספרה יתורגם לשפה זרה וייצא במהדורה מיוחדת, ואף גילתה כי מתוכננת הפקת סרט ע"פ הסיפור פרי עטה.

כזכור, שאר המתמודדים היו "הרוצחים" מאת דרור בורשטיין, "אהבה עברית" מאת שושי בריינר, "מחזיר החלומות" מאת ניר ברעם, ו"שחיטה שחורה" מאת שחר מגן. כל חמשת הסופרים קיבלו צ'ופר בסך 25,000 שקל רק על היותם מועמדים. בנוסף מפעל הפיס רכש גם מהדורה של כל אחד חמשת המתמודדים הסופיים והעניק אותם לספריות הציבורית ברחבי הארץ.

זהותם של אנשי חבר השופטים שבחר בשילה נחשפה רק במהלך הטקס. בקרב השופטים ישבו דר' אילנה גומא, המשורר דר' נעים עריידי, ופרופ' ניסים קלדרון. יו"ר חבר השופטים יוסי שריד הכריז כי חבר השופטים ממליץ למפעל הפיס להעניק בשנה הבאה גם פרס לספר ביכורים ופרס לספר עיון והגות.

ספרות זולה

שרה שילה שנולדה בירושלים, היתה פעילה בחינוך והוראה, כתבה לילדים והפעילה זאטוטים באמצעות סיפורים ותיאטרוני-בובות וניהלה מרכז אמנויות. ספרה "שום גמדים לא יבואו", הוא הרומן הראשון של שילה למבוגרים, וזיכה אותה כבר בפרס קרן טובה ויצחק וינר לעידוד יצירה ספרותית מקורית ובפרס שרת החינוך בתחומי היצירה הספרותית - פרס ספרי ביכורים תשס"ה.

פרס ספיר לספרות, שהוענק השנה בפעם השמינית במסגרת אירועי שבוע הספר, נושא עיניים אל פרס ה- Booker הבריטי. כל הוצאות הספרים בישראל היו רשאיות להגיש עד עשר יצירות ספרותיות, ומתוכן נבחרה רשימת המועמדים הסופית.

השנה הוענק כמתוכנן בפעם הראשונה פרס לספר מתורגם שנכתב על ידי סופר ישראלי: הספר הזוכה הוא "כל הסיפורים" של אידה פינק. פינק קיבלה גם היא מענק של 25,000 שקל.

זוכים קודמים בפרס ספיר הם חיים סבתו עם "תיאום כוונות", דויד גרוסמן עם "מישהו לרוץ איתו", גייל הר אבן עם "שאהבה נפשי", אמיר גוטפרוינד עם "אחוזות החוף", דן צלקה ז"ל עם "ספר האלף בית", אלונה פרנקל עם "ילדה", ובשנה שעברה רון לשם עם "אם יש גן עדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully