וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטרט יהודי

חן רוזנק

13.6.2007 / 11:05

משה דיין, גולדה מאיר, וודי אלן ועוד רבים וטובים בני דת משה הונצחו בעדשתו של הצלם האמריקאי ארנולד ניומן בתערוכה "One World, One People"

למרות מה שמלעיזנו אהבו לטעון מסתבר שלמרבה הפלא לא לרובנו יש אף ארוך. למסקנה המשמחת הזאת ניתן להגיע בצפייה בתערוכה "One World, One People" שמתעדת אישים יהודיים מפורסמים לאורך ההיסטוריה.

יותר מ-60 שנה שהצלם ארנולד ניומן עקב במצלמתו אחרי מקבלי ההחלטות ומעצבי דעת הקהל, כאלה שמאמינים באלוהים אחד כמובן, ויצר אוסף פורטרטים מרשים שכולל את שמואל עגנון, וודי אלן, אהוד ברק, דוד בן- גוריון, משה דיין, עזר ויצמן, יעקב אגם, אבא אבן, מנשה קדישמן, טדי קולק, גולדה מאיר, הלנה רובינשטיין ועוד.

ניומן, שנפטר בשנה שעברה, נחשב לאבי ה"פורטרטים הסביבתיים" והצלם הראשון שהניח את המצולם שלו באופן מבוקר בסביבתו הטבעית על מנת לתעד את מהות האדם בחייו ובעבודתו.

ניומן נולד במרץ 1918 בניו-יורק, והחל לימודי ציור ורישום באוניברסיטת מיאמי. לאחר שלא היה יכול להמשיך ולממן את לימודיו עבר לפילדלפיה והחל לעבוד כצלם פורטרטים. שם למד ניומן את חשיבות האינטראקציה עם הסובייקט אותו צילם ופיתח טכניקה זו.

בשנת 1939 עם שובו של ניומן לפלורידה החל לנהל סטודיו לצילום פורטרטים. שלוש שנים אחר כך פתח עסק עצמאי במיאמי. בשנת 1946 שב ניומן לעיר הולדתו, ניו- יורק, פתח שם סטודיו והחל לעבוד גם כצלם עצמאי עבור עיתונים ומגזנים ידועים; Fortune, Life, Newsweek.

הרטרוספקטיבה "One World, One People מגיעה לארץ מהמוזיאון היהודי בפלורידה, מיאמי, ותוצג במוסררה בית הספר לצילום, מדיה ומוסיקה חדשה ע"ש נגר בירושלים בין ה14 ביוני- 30 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully