וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי גבריאל ומכרם חורי עורקים לעיראק

לוואלה! תרבות נודע כי השניים יצטרפו לקאסט של מיני הסדרה הנחשבת של HBO ו-BBC על חייו של סדאם חוסיין, בתור "עלי הכימאי" וטארק עזיז

הישראלים כובשים את בגדד: אחרי שהתבשרנו כי יגאל נאור הולך לגלם את הרודן העיראקי בכבודו ובעצמו בקו-פרודוקציה של שתי הרשתות הנוכריות HBO ו-BBC, אנחנו יכולים לגלות לכם שגם תפקידי "עלי הכימאי", ראש המודיעין הכללי, וטארק עזיז, שר החוץ העיראקי אויישו בידי שחקנים מקומיים ישראליים.

במאי ויוצר הסדרה, אלכס הולמס, בחר באורי גבריאל לגלם את "עלי הכימאי", ולתפקיד טארק עזיז הוא מייעד את השחקן מכרם חורי, ככל הנראה, כך נודע לוואלה! תרבות. "אני לא מספיק להתרגש מהבחירה בי כי אני עובד כל הזמן", סיפר גבריאל.

"כבר ב-25 ביוני אני נוסע לתוניסיה להתחיל חזרות, כשהצילומים יתחילו כנראה עשרה ימים אחר כך. כל כך הרבה אנשים הולכים לשנוא אותי עכשיו. אני הולך להכפיל את שונאיי בחזקת המי יודע כמה".

למי שלא ממש מעורה בהיסטוריה של אזורינו נזכיר כי "עלי הכימאי", אותו הולך לגלם גבריאל, נקרא בעצם עלי חסן אל-מג'יד, והיה ראש המודיעין הכללי בעיראק. אל מג'יד נחשב לאחראי לרצח של כ-100 אלף אזרחים, רובם כורדים, במרוצת שנות ה-80 באמצעות גז חרדל (אם תהיתם מה היה מקור הכינוי הייחודי). לאחר שנתפס ב-2003 הואשם בעבירות חמורות של רצח-עם ופשעי מלחמה.

אז איך מתכוננים לתפקיד של רב מרצחים? "אני קורא ספרים ומתחקה באינטרנט אחר היסטוריה של הדמות, על הממשלה ובכלל על התקופה שהייתה אז בעיראק", אמר גבריאל.

"הגבר הזה היה ממש המקבילה של אייכמן, אבל אני עדיין מנסה למצוא את האדם שהיה מאחורי הדמות הציבורית, למרות האכזריות והברוטליות. זה לא היה רוע טהור לגמרי כמו המשטר הנאצי שהרג בגלל אידיאולוגיה. פה הייתה התקוממות בזמן מלחמה והם עשו את מה שעשו. לא שאני מצדיק את זה באיזשהיא צורה חס וחלילה."

בדרך לתוניסיה

כאמור, מכרם חורי מועמד רציני להיכנס לנעליו של טארק עזיז, שהיה שר החוץ העיראקי. בזמן המלחמה עזיז שימש בעיקר כ"פה" של המשטר העיראקי כלפי העולם, והסגיר את עצמו לידי הכוחות האמריקניים. חורי עצמו, לטענתו, עוד לא קיבל "כן" סופי על ליהוקו: "אני יודע שאני מועמד רציני ביותר ואני מחכה. עוד לא הודיעו לי סופית, הלוואי וזה באמת יקרה."

בנוסף גורמים בהפקה מסרו כי השתתפותן של קלרה חורי, בתו של מכרם מלמעלה, ושל השחקנית ריימונד אמסלם (שהשתתפה בסרט "שלוש אמהות") נמצאות אף הן במו"מ.

לצערנו אנו נאלצים לאכזב את כל מי שציפה לראות את הכוכבון אושרי כהן כאחד מבניו של העריץ עם השפם - השחקן הצעיר לא יצטרף לקאסט מפאת בעיות בלוח זמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully