וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק: ביקורת טריילרים

עומר בכר

17.6.2007 / 15:13

בשנות השמונים הוא היה עוד ילד קטן מיני רבים שחלם להיות בילי איידול. היום עומר בכר הוא כבר מבקר טריילרים מפורסם

ערב כחול עמוק

עונת הבלוקבאסטרים בעיצומה אך ניצנים ראשונים של חצב כבר בוקעים להם וניתן לחוש באוויר ריחה של עונת הסתיו ההוליוודית, הידועה גם כעונת האוסקרים. האולפנים יודעים שבכדי לזכות באוסקר נחשב באמת ולא רק על אפקטים או פסקול, צריך לתת לחברי האקדמיה את מנת הדרמות השנתית. "ערב" הוא טריילר שמתאים לכל מי שנמאסו עליו הפיצוצים והמרדפים עתירי התקציב וחשקה נפשו בטקסטים עמוקים ומרטיטי נימים: בקיצור, צ'יק פליק.

לאחר ההצלחה של העיבוד הקולנועי ל"השעות" מגיע מאותם יוצרים סיפורה של אשה השוכבת על ערש דווי ומספרת לבתה על סוד מעברה הגורם לזעזוע ולדרמה בכל הנוגע למערכות היחסים, חברים, אהבה וחברות. הקאסט המרשים שליהקו לסרט כולל בין היתר את קלייר דיינס, טוני קולט, ונסה רדגרייב, מריל סטריפ וגלן קלוז. כל מה שצריך כדי להפוך את הסרט למסחטת דמעות רצינית או לחילופין עינוי מתמשך אם יש בגופכם כרומוזום Y.

עלילת הסרט מסובכת כנראה, ומדלגת בין מקומות וזמנים, עבר והווה - והטריילר משתדל להעביר את רוח העניינים, דבר שמתברר כלא פשוט. על כן הוא משתרך על פני 3 דקות תמימות, וכדי לנסות לסדר את הבלגן נעשה שימוש בקריין: נראה כאילו ממש התקשו לספר את הסיפור מבלי להיראות משעממים. כדי להמחיש בצורה סופית מי קהל היעד שאליו פונה הסרט, נעשה שימוש בטריילר בשיר של דיידו.

ציון טריילר: ארוך מידי ומבולבל אך הקאסט מרשים.

קהל יעד: המין היפה

אין זו אגדה

ובכל זאת, כדי לא לאבד את הקוראים הגבריים, אנחנו עדיין בעונת הקיץ עם שוברי הקופות הרגילים, ואיתם גם סרט חדש לוויל סמית, מר שובר הקופות בכבודו ובעצמו. "I Am Legend" החדש שלו נראה כמו משהו שחייבים ללכת לראות, ולו רק בשל השמועות שטוענות שההפקה הוציאה למעלה מ-5 מיליון דולר על שישה ימי צילום בלבד.

בטריילר ניתן לראות להיכן הולך הכסף, ואכן כל סנט שווה את האפקט שהופך את ניו-יורק לעיי חרבות. הסרט מספר את סיפורו הדרמטי של האדם האחרון בכדור הארץ (וויל), והטריילר, בהתאמה, מלא פאתוס, ומלווה במוזיקה הולמת וכתוביות מאיימות. כמובן שישנו מעין טוויסט קטן בסוף, כשמסתבר שסמית לא לבד. הטריילר משאיר את כל השאלות פתוחות - ואת הלסת שמוטה...

ציון טריילר: חסר עלילה אמיתית ועדין מצוין.

קהל יעד: האנושות

עלק בולדווין

מי שגדל, כמוני, באייטיז, ודאי חסר מידי פעם קומדיות קלילות עם סיפור מסגרת תלוש. למי שלא מכיר את הז'אנר, אפשר למצות אותו בקלות: כל מה שעשה תום הנקס לפני "פילדלפיה". לשמחתי הרבה, צפיתי בטריילר של "Shortcut To Happiness", ובו אלק בולדווין משחק סופר כושל, שברגע של משבר בחייו הוא מחליט למכור את נשמתו לשטן בתמורה להצלחה, אך בהמשך מתחרט ויוצא למסע להשבת נפשו.

הטריילר עצמו נראה כאילו יצא מהארכיון של שנת 1985, כשהקריין מקדם את העלילה על רקע מנגינה קלילה ומשעשעת. אפילו על אפקט הכתוביות ויתרו פה, הכל, כולל הצגת השחקנים, נעשה בידי קריין כל יכול. השחקנים, אגב, מרשימים בצורה מעט מפתיעה לסרט שנראה כה דל תקציב: אלק בולדווין המתקמבק, אנתוני הופקינס וג'ניפר לאב יואיט.

ציון טריילר: נראה שנות השמונים ולא במובן הרטרואי.

קהל יעד: בני 25+ חובבי נוסטלגיה

  • עוד באותו נושא:
  • תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully