וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע: אנימציה בעיר הקודש

חן רוזנק

19.6.2007 / 12:54

מארגני הפסטיבל בירושלים יקדישו סקציה שלמה לסרטים מצויירים, בנוסף ל"רטטוי" שיזניק את האירועים בעיר

מיטב סרטי האנימציה הישראלית והבינלאומית יוצגו השנה בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים, כולל סרט על מפעלו של של נורמן מקלארן, שנחשב לאחד האנימטורים החשובים של כל הזמנים, " מקלארן – הרטרוספקטיבה".

במהלך הפסטיבל ה-24 במספר, שייפתח ב- 5 ביולי, יוצגו סרטי אנימציה קלאסית, ממוחשבת ואנימה. במסגרת האירוע יוצגו עבודות של בוגרי "בצלאל", המכללה האקדמית תל חי, המכללה האקדמית ספיר, ובית ספר גבוה ומרכז תרבות – מנשר לאמנות, ת"א.

כמו כן מציעים לכם שם מבחר סרטי אנימציה קצרים מרחבי העולם ביניהם "המשורר הדני" שביים טוריל קוז בדיבובה של השחקנית ליב אולמן. הסרט זכה השנה בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר בקטגוריית סרטי האנימציה הקצרים. הסרט "מלון העין העצומה", של אמן האנימציה העצמאי והמוערך ביל פלימפטון (המנגינה), מחשובי האנימטורים העצמאיים בארה"ב.

בין סרטי הקולנוע הארוכים שיוקרנו במהלך הפסטיבל תוכלו למצוא את "פפריקה" סרטו המדובר של סאטו?שי קו?ן, במאי האנימה היפני הפרובוקטיבי. "פרספוליס", בבימוייה של מריאנה סאטראפי, שהיה אחד הסרטים המדוברים בפסטיבל קאן האחרון.

כזכור את הפסטיבל ייפתח בהקרנה חגיגית בברכת השולטן, סרט האנימציה "רטטוי", לבית דיסני ופיקסאר, שמספר על עכברוש שהתמקם במסעדת גורמה בפריז. במהלך הפסטיבל יוקרנו כ 200 סרטים מכל רחבי העולם שיוקרנו במספר אתרים ברחבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully