וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלון 9 כוכבים" הוא הזוכה הדוקומנטרי הגדול

חן רוזנק

19.6.2007 / 22:37

סרטו של עידו הר קטף את שלושת הפרסים החשובים ביותר בטקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי. הר עצמו לא התייצב כי נסע לקבל פרס בפסטיבל בשנחאי

היוצר עידו הר היה המנצח הגדול של טקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי כשזכה על סרטו המצליח, "מלון 9 כוכבים", בשלושת הפרסים הנחשבים ביותר: פרס סרט התעודה באורך מלא, הבמאי והצלם. לצערם של המארגנים הר העסוק היה בדיוק בדרכו הביתה מפסטיבל קולנוע בשנחאי, שם זכה בפרס המגנוליה על הסרט התיעודי הטוב ביותר בנושא חברתי.

פורום היוצרים הדוקומנטריים חילק הערב פרסים לחבריו בתעשייה התיעודית, בפני אולם חצי ריק, עם רוב של זוכים שלא הצליחו להגיע לטקס כי הם מסתובבים בפסטיבלים ברחבי העולם, ובערוץ אחד כמו בערוץ אחד גם ערב כזה לא עבר ללא תקלות טכניות למיניהן. אבל אם נתעלם מזה לרגע, נוכל להתפעל מהעובדה המחזקת שלא פחות מ- 160 סרטים תיעודיים נעשו השנה בארץ.

את פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר קטף הסרט "החוג לקולנוע" שיצר אורי רוזנווקס על חוג ללימודי קולנוע לנשים בדואיות שחורות ברהט, שהופך פתאום למקום בו מתמודדים לראשונה עם טאבו עצום. עברם המודחק של הבדואים השחורים בנגב: עד לפני חמישים שנה הם היו העבדים של הבדואים הלבנים. רוזנווקס הפציר בערוץ 10 וקרא "תשדרו כבר את הסרט במקום את הישרדות".

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים, נפתלי גליקסברג, החליט גם הוא לנצל את הבמה וקרא לפוליטיקאים שלא להתערב בתכני הסרטים הדוקומנטריים הנעשים כאן בארץ, בקריצה לשערוריית איל סיון וסרטו Jaffa.

עשור לפורום

בפרס לסרט ביכורים זכה "בחברתו של חתול מת" שביים, תיחקר וצילם ואדים אנטונוביץ' והפיק בית הספר סם שפיגל לקולנוע בירושלים. הסרט עוקב אחרי קבוצת הומלסים רוסים בפארק בדרום תל אביב, שמתקשים לקבל את הופעתו של "הקוריאני", רודן אלים ונרקומן שתופס בכוח הזרוע את מקומו בקבוצה. שנתיים של תיעוד יומיומי הפכו את הבמאי לחלק בלתי נפרד ממרקם החבורה.

בפרס פרוייקט התעודה הטלוויזיוני זכתה הסדרה "האולפן", שיצרו דוד אופק ורון רותם. הסדרה מגוללת את סיפורם של עובדים זרים שהגיעו לישראל לכיתת אולפן ללימוד עברית.

תחרות פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי נוסדה על ידי פורום היוצרים הדוקומנטרים לפני שנה ונועדה לקדם את מעמדה של היצירה הדוקומנטרית הישראלית בארץ. הטקס סיים חודש שידורים בערוץ הראשון, בשיתוף פורום היוצרים הדוקומנטרים, של סדרה בת 8 תוכניות שעסקה ביצירה התיעודית הישראלית בהנחייתו של חיים יבין.

התחרות התקיימה השנה במסגרת עשור לפורום היוצרים הדוקומנטרים, המונה כיום למעלה משלוש מאות וחמישים יוצרים תיעודיים. חברי הפורום הם הבוחרים את הזוכים בקטגוריות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully