וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל לילה יבוא יומו

פיני אסקל

21.6.2007 / 7:23

בזמן שאסף הראל אסף פרסים על "מסודרים", מאה ימי החסד של ליאור שליין והלייט-נייט שלו בדיוק עברו. פיני אסקל סייד-קיק

מאה ימי חסד הם המצאה נהדרת, מעין דרישה לא ממש מוגזמת שהושרשה על ידי אותם תלמידים רכרוכיים - ילדי כאפות, אם תרצו - בבית הספר היסודי, שנאלצו להביא כמה קלפים של חבורת הזבל כפרוטקשן לילד הכי חזק בכיתה.

שליין, הילד הרכרוכי, החנון והלא-מחובר של שעות הלילה בטלוויזיה, היה חייב לקבל את מאת ימי החסד שלו. מה קרה לילד המתולתל שדיבר עם כוכבים בטון רובוטי, התכפתר יתר על המידה והתעקש שלא לזרום? ובכן, בראש ובראשונה הוא ביצע הסרת תלתלים מבורכת ובמקביל ויתר על הניסיון הפתטי להיות אסף הראל, שהרי אסף הראל יש אחד - כזה שמחרב חפצים במיקרוגל, מועך קרמבואים על הקרחת, מגניב כזה, אחד שהייתם מתים להיות כמוהו, אבל אתם פשוט לא מסוגלים.

ברגע ששליין הבין שהוא לא מגניב, ובמילים אחרות לא יכול להיות אסף הראל, הוא חזר לתכנית המקורית, זו שנתנה לו את הריספקט בתעשייה אחרי 'משחק מכור'. למרות השיממון וחוסר החגיגיות של תוכנית המאה, ניכר כי שליין עשה בדק בית רציני. פינות גרועות עפו לקיבינימט. האורחים, בזכותו, התחילו לספק את הסחורה דרך שיחות חסרות משמעות בנושאים הכי פחות חשובים שניתן לדסקס בהם. והכי משמעותי: הערך המוסף שהגיע דרך היתרונות השלייניים - פנינים בניחוח סאטירה-לייט שלא כופות את עצמן, אלא משתלבות בצורה הרבה יותר נעימה ונונשלנטית.

על פי ליל אמש, המערכת של שליין לא חפה משגיאות. למשל, לא תיתכן הימצאותה של דאחקה בתכנית יומית, שעוסקת באיחור של יומיים בכותרות העיתונים (הדוגמניות ששירתו בצה"ל ומצולמות על שער מגזין אמריקאי). לא יעלה על הדעת מיחזור של הילד חזי (אבי גרייניק), שמיצה את עצמו אי שם בימי פלטפוס פינת נווה חמציצים. ואם בגרייניק עסקינן, שמישהו כבר יאמר לו יפה שלום. אין דלוח מגרייניק בתפקידים הללו; הוא מכהן כחגורת נפץ אנושית ובמקום להפרות את זרע היצירה שנובט במוחו של שליין, הוא גורר את המנחה לעולם שכולו דיקטים.

אלא שהפעם, למרות הפגמים הלא מעטים, למרות הסייד-קיק השערורייתי ובניגוד לימיה הראשונים של התכנית, 'הלילה' היא יותר מכל תכנית שיודעת מה היא רוצה להפיק מעצמה ובעיקר תפורה קונספטואלית לאיש שמנחה אותה. עכשיו אפשר להגיד - 'הלילה' היא הלייט-נייט של ליאור שליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully