וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האזרח קיין" גבר על "הסנדק"

חן רוזנק

21.6.2007 / 16:59

הקלאסיקה של אורסן וולס שמרה על התואר הסרט האמריקאי הטוב ביותר בכל הזמנים, בסקר שערכו מבקרי קולנוע מהוליווד. גם "השור הזועם" ו"הקוסם מארץ עוץ" ברשימה

איל העיתונות חסר המצפון בעל הנטיות המגלומניות, גבר על המאפיונר האיטלקי עם היד הקלה על ההדק, כשהסרט "האזרח קיין" שמר על המקום הראשון ברשימת 100 הסרטים האמריקאים הטובים ביותר, והשאיר את המקום השני ל"סנדק".

מבקרי קולנוע, היסטוריונים ומומחים נוספים הצביעו בפעם השנייה מזה עשור על סרטו של אורסן וולס כעל הסרט האמריקאי הטוב ביותר, בסקר שנערך על ידי מכון הקולנוע האמריקאי.

"הסנדק" בכיכובו של מרלון ברנדו ואל פצ'ינו, שהגיע למקום השלישי בסקר הקודם, עלה הפעם מדרגה למקום השני והעיף משם את "קזבלנקה" מקום אחד למטה. עוד ברשימה תוכלו למצוא את ה"שור הזועם", שעלה במפתיע 20 מקומות מלפני עשור הישר למקום הרביעי ואת "שיר אשיר בגשם", שסוגר את החמישייה הפותחת.

ומי עוד?

"חלף עם הרוח" הגיע למקום השישי, כשאחריו נמצאים "לורנס איש ערב", "רשימת שינדלר", המותחן "ורטיגו" של היצ'קוק, שהגיע בסקר הקודם רק למקום 61, ו"הקוסם מארץ עוץ". סרט נוסף שביצע קפיצה רצינית למדי הוא "אורות הכרך" של צ'רלי צ'פלין שהתרומם מהמקום ה-76 למקום ה-11.

בין הסרטים שנעשו בעשור שחלף מן הסקר הקדום ועד זה האחרון נכנסו לרשימה "שר הטבעות: אחוות הטבעת" הגרנדיוזי במקום 50, "להציל את טוראי רייאן" במקום 71, "טיטאניק" הנוראי במקום 83 ו"החוש השישי" במקום 89.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully