וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבתם מים בששון

חן רוזנק

25.6.2007 / 16:32

אחרי לא מעט שנות פעילות, להקת מים מוציאה אלבום בכורה וסינגל ראשון, "קיץ". הערב הם מופיעים בבארבי בתל אביב

עבור חובבי הרוק הישראלי למיניהם השם "מים" בוודאי מצלצל מוכר, ולא לחינם. הלהקה שהקימו מוטי ביקובסקי (סולן וגיטריסט) ומוטי מזרחי (מתופף) קיימת, על גילגוליה השונים, כבר כמעט עשור. אבל רק עכשיו, 5 שנים אחרי שהבסיסט שגיא צורף והגיטריסט גידי רז הצטרפו להרכב, החבורה מוציאה אלבום ראשון, ולקראתו - הם גם מופיעים הערב בבארבי בתל אביב, בשעה 22:00.

"אף פעם לא הייתי זמר או כותב, ומעולם לא הייתה לי להקה לפני כן, אז לא פלא שזה לקח זמן", מתוודה ביקוסבסקי, "לוקח הרבה זמן לעשות תקליט ראשון, אבל התקליט הבא יהיה מהיר יותר, אני מבטיח. בעזרת השם, כמו שאומרים."

אמנם ביקובסקי מצטנע בנוגע לכישוריו כמנהיג הרכב עצמאי, אבל סקירה קצרה של הקריירה המוזיקלית שלו תבהיר שאין לכך שום סיבה מוצדקת. ביקובסקי הפציע כנגן באלבום הבכורה של שרון חזיז, אליו הוזמן ע"י בן דודו, דודי לוי, שהיה אחראי על הפקתו.

אח"כ עבר לג'מג'ם עם כרמלה גרוס ואגנר בהופעותיה האחרונות של הלהקה ולבסוף התמקם בחיקו של עמיר לב, איתו הקליט, ניגן, ואף עזר בהלחנה ובכתיבה של חלק מהשירים. באותו הזמן בערך החליט כי גם הוא רוצה לנסות את מזלו כסולן מוביל.

"המתופף מוטי מזרחי ואני הקמנו את הלהקה, והקלטנו באולפן הביתי שלי תקליט ראשון, הוא היה על התופים ואני על כל השאר. הוצאנו מתוכו שני שירים לרדיו, אבל על השאר העדפנו לוותר. לא הייתי אומר שגנזנו אותו - פשוט ראינו שחברות התקליטים לא ממש מעונייניות, אבל זה לא שבר אותנו כי בזמנו מה שעשינו היה לא פחות מאשר פריצת דרך."

יוצאים החוצה

לאלה מכם שמרימים גבה לשמיעת ההצהרה הבומבסטית נזכיר שלא כמו היום, כאשר לכל עולל יש קונסולה אישית בחדרו הקט, ביקובסקי ומזרחי עשו צעד מהפכני בזמנו כשבחרו להלקיט באולפנם הביתי: "הייתה לנו כוונה להתחיל להוציא מוזיקה מקורית שלנו", נזכר ביקובסקי, "החלטנו מראש שאנחנו רוצים להקליט הכל לבד למרות שזה לא היה נפוץ אז. התקליט ההוא היה אינטימי, קטן, נקי ומחוץ למערכת הכלכלית. כשזה יצא היינו מאוד גאים שהקלטנו בסלון והוצאנו שירים לרדיו ולטלוויזיה"

עכשיו לעומת זאת הלהקה מתוחזקת בצורף ורז, לא מסתפקת בחשיפה מינימלית ומכוונת לכמה שיותר אנשים באלבום הרשמי הראשון, "זמן לצאת החוצה": "עשינו סבב חברות תקליטים, הקלטנו כמה פעמים, עשינו כמה הופעות, לא ישר ניסינו להקליט על אמת", מספר בוקובסקי, "אני מתאר לעצמי שהיינו צריכים לצבור ניסיון".

כעת אחרי שחיזקו את ביטחונם העצמי כמה שרק יכלו, הוציאו חברי הלהקה את הסינגל הראשון "קיץ", בתזמון משובח עם בוא עונת הזיעה והמדוזות. מי שרוצה להתרענן קצת יוכל לתפוס אותם הערב בהופעה.

(עדכון אחרון 26.6.07 9:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully