וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב אמיץ

חן רוזנק

26.6.2007 / 15:25

הבמאי איתי לב לא נותן לקשיי התקציב והסחבת להפריע לו בעבודה על הבייבי שלו, פרויקט "סרטי סוף שבוע". בינתיים הוא מצלם סצנות עירום במעיין בצפת ומתכנן פיצ'ר על צלם אופנה באילת

"המטרה שלי היא שעד סוף 2008 יהיו לי 5 סרטים גמורים ומוכנים ליציאה", מצהיר הבמאי איתי לב. מי שמעורה בעסקי הקולנוע יודע שלב נוקט כאן בצעד אמיץ ביותר. לא קל להפיק באופן עצמאי ובתקציב מזערי חמישה סרטים ברצף, לצלם את כולם בשבעה ימים בלבד ועוד לגייס אליהם את מיטב שחקני ארצנו. בינתיים לב עומד במשימה.

במסגרת פרויקט "סרטי סוף שבוע" שלו, חמישה פיצ'רים המתארים, כל אחד, סוף שבוע ספציפי בחייו של אדם או קבוצה, כבר צילם לב את הסרט "מלח ים", בו שיחקו מיכל אנסקי ובן זוגה ליאור מילר, עומר ברנע וליאת גליק. לא מזמן הוסיף לב עוד וי אחד לרשימת המטלות, כשסיים עם צילומי הסרט השני בסדרה "צ'ה צ'ה צ'ה".

"הסרט הצטלם בצפת", מספרת תסריטאית המשנה והשחקנית מיכל אנסקי, "זה סרט רגיש ומאוד עדין על התמוטטת מערכת זוגית שהייתה פעם טובה ועכשיו נתלית בציפורניים, שלא כל כך מחזיקות מעמד".

הפיצ'ר בכיכובם של יפתח קליין ומרינה שויף, שמגלמים מחזאי ושחקנית תיאטרון, הצטלם בטיימניג מסעיר משהו. בימים בהם הפוסטרים של סרטו של אבי נשר "הסודות", שהתמקם גם הוא בעיר קברי הצדיקים, מרוחים בכל פינה בעיר אנחנו מגלים שהשניים חולקים עוד משהו חוץ מלוקיישן משותף. נסו סצנת עירום נשית.

"זו סצנה שלי ושל מרינה עם עירום מרומז ולא מלא", מספרת אנסקי, "היינו בנחל שיש בו נביעה של מים רותחים וזה היה תענוג. יש כאן יותר רגש ופחות סצנה מלאכותית, אלא חצי חלום חצי מציאות. זה לא שהלכנו למקווה להתאהב, זה משהו אחר לגמרי מהסודות, זה כמו להשוות בין יין לתרכיז פטל."

לב עצמו נשאר אדיש לכל הסיפור: "הייתי בקשר עם אבי נשר מאז שהוא חזר לארץ, וזה עלה ששנינו מצלמים סרט בצפת, וכשראיתי את הסודות ראיתי שאין שום קשר ביניהם בכלל. אני לא מייחס לזה ולא חושב על זה. לא נרשמו אירועים חריגים בצילומי הסצנה במקווה, פשוט רק יופי ואהבה, זה חלק מהסרט."

חוץ מאיברים חשופים הסרט מאפשר לנו לצפות באיחוד משפחות מרגש: "אבא שלי גם משחק בסרט", מספרת אנסקי (ביתו של שדרן הרדיו והשחקן אלכס אנסקי), "הוא מגלם מנהל תיאטרון, מעין שילוב של עומרי ניצן ונועם סמל מהקאמרי".

אני רק צריך שמישהו יתאהב בזה

"אני יכולה להשוות את הסרט למרים טוקאן מכוכב נולד", נותנת אנסקי דרור לדמיונה, "שניהם מעין נטע זר, לחלוטין לא מיינסטרים, נעימים מרתקים, אבל לא כולם מבינים אותם ולא כולם אוהבים אותם. מרים לא הכי יפה, ולא מכוערת, הצלילים שלה עושים משהו ואתה לא מבין מה, ברור שהיא לא תנצח אבל היא ללא ספק עושה לך משהו.

ככה אני רואה את המקום של הסרט שמקרין החוצה את הנשמה המיוסרת והיצירתית של איתי. אני לא רואה את הפרוייקט משודר ביום העצמאות בערוץ 2 וטוב שכך, איתי הוא ממש אחד ויחיד. ומזל שהוא נמצא במקום הזה של האחר."

עם כל העשייה והרצון הטוב, לב מוצא לצערו פעם אחר פעם שגם יצירה מחוץ למסגרת לא מבטיחה חסינות מגלגלי הבירוקרטיה: "בתחום הזה את מגיע הרבה פעמים לנקודה שאתה צריך לעצור ולראות מי השותפים שלך ואיך אתה יוצא ומחלץ. "צ'ה צ'ה צ'ה" נמצא במעין פקק תנועה. אני באוטו ממוזג עם מוזיקה טובה, אז הפקק סביל, זאת רק שאלה של זמן מתי נסיים לערוך אותו."

אבל אל דאגה, הקשיים המצטברים הם לא מה שישברו את לב שלנו, שהתפרסם בזכות סרטו הראשון, "חמש דקות בהליכה" (2003), סרט פשע בשחור לבן שגם בו השחקנים אדם הורוביץ, טל כהנא ושרון אלכסנדר לא דרשו חשבונית בסיום הצילומים, וסרט הילדים "גיבורים קטנים" שהוציא בשנה שעברה.

לב כבר נמצא בחצי הדרך לפיצ'ר הבא בפרוייקט: "הסרט השלישי יצטלם בסביבות חודש נובמבר או דצמבר, והוא יספר על צלם אופנה שיורד לאילת לפוטו שוט. אני רוצה בעצם לדבר על המתנה, על הזמן שצריך לחכות בחיים. הייתי עכשיו בסיור לוקיישנים בעיר ואני מאוד מרוצה, זאת הייתה הבחירה הנכונה, היא תצטלם מעולה."

ונסיים בחזון של קולנוען מוכשר, שלא נותן למפלצות האולפנים הגדולות לאיים עליו: "במקצוע שמצריך 2 מיליון שח כדי לזוז, רציתי למרוד ולהראות שאפשר לעשות סרט בלי כסף אבל עם כל השלבים האמיתיים. אתה מחפש איזשהוא חבל ארץ שכף רגל לא דרכה בו ונראה לי שאנחנו באמת עושים דברים חדשים.

עכשיו רק צריך שמישהו יתאהב בזה. כי בכל זאת חייבים כסף בענף הזה, שני הסרטים שכבר עשינו עבדו רק על כוונות טובות, אבל זה לא עסק פשוט. כדי לערוך ולמקסס אתה חייב מימון. כרגע אני מחפש פרטנרים, את האדם שחושב שזה ראוי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully