וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבי מטאל

חן רוזנק

27.6.2007 / 15:39

אלקה ומרטין, שני אמני וידיאו ארט מברלין, פישפשו בערימת הגרוטאות הקרובה לביתם, מילאו את מזוודותיהם מכל הבא ליד ועלו על המטוס לארץ להופעה. נקווה שגלאי המתכות בנתב"ג לא יתחרפן

יח"צ - חד פעמי

זוכרים את הפיירקס/ העששית/ המיחם הישן של סבתא? חכו רגע לפני שאתם משליכים אותו לאלף עזאזלים; אלקה אוטרמוהלן ומרטין סלוויג, אמני הוידיאו ארט הגרמנים שמגיעים לארץ מחר (יום חמישי) להופעה במרכז ענב לתרבות, כבר ימצאו להם שימוש חדש ומפתיע.

במופע Restmetall השניים לוקחים חתיכות מתכת ישנות ומפיקים מהם צליל ותמונה: "אני אחראית על המוזיקה, כשאני מצמידה מיקרופון קטנטן למתכות", מספרת אלקה, "מרטין נוגע במתכות במצלמה טלסקופית, וכך הוא יוצר תמונות מוגדלות ומקרין אותן על הקיר שמאחורינו.

אנחנו עומדים לפני המקרן וכך הגוף שלנו מתמזג עם התמונות המיקרוסקופיות של המתכות, ויוצא משהו מיוחד מאוד. זאת עבודה שמבוססת על חומרים פוסט-אינדסטריאלים, ומתעסקת בעידן בו אנו חיים כשמידע חשוב יותר מעשייה פיזית"

בחירת כלי העבודה שלהם למופע בישראל לא נבעה מסיבה אמנותית גרידא: "הלכנו רק על חלקים שייכנסו למזוודה, לא יכולנו לקחת חלקי מתכות גדולים מדי, אז הסתפקנו בחלקי מכוניות, תבניות אפייה ועוד חפצים בגדול דומה לזה. בעבודה אנחנו נותנים להם חיים חדשים, כשהכל נראה ענק דרך עדשת המצלמה, ואתה לא באמת מצליח לזהות מה זה היה"

השניים יוצרים בלייב, על הבמה עצמה, את מה שעיניכם רואות ואזניכם שומעות, ויעשו זאת במסגרת אירועי ה"לילה לבן" במרכז ענב לתרבות, ביום חמישי, ה-28 ביוני, במשך 45 דקות משעה 1:15 בבוקר: "אמנם אנחנו בסביבות גיל החמישים אבל אין לנו שום בעיה עם השעה המאוחרת", מצחקקת אלקה,"לפעמים יוצא שאנחנו מנגנים בכל מיני מסיבות אלקטרוניות ואז זה נמשך כל הלילה עד שבע בבוקר"

בלקהול סאן

אלקה ומרטין נפגשו לראשונה על בימת תיאטרון LOT הגרמני, היא הייתה שחקנית ובמאית מתחילה והוא שימש כמוזיקאי שמלחין פסקול למחזות. אחרי עבודה קצרה ביחד, הבינו השניים שהם לא נמצאים על הבמה הנכונה, והחליטו לעבור לדיגיטלי.

"באמצע הניינטיז הקמנו את 'בלקהול פקטורי', שזהו מוסד שמרכז עבודות וידיאו ארט, ומשמש מקום מפגש לנו ולחברינו ופתוח בפני כל אמן צעיר. אנחנו נפגשים ועובדים יחדיו, מחליפים רעוניות, מראים זה לזה פרוייקטים ראשוניים כדי לקבל עצה טובה"

התכנון המקורי של אלקה ומרטין היה להופיע בת"א ומשם לנסוע למרכז גתה בראמללה, כדי להעלות את המופע גם שם. ההפיכה הצבאית בעזה ומצב העיניינים בגדה אילצו אותם לשנות את התוכניות: "אנחנו ניסע לרמאללה אבל לא נופיע שם, אלא רק נתכנן את הביקור הבא שלנו באוקטובר, אז נעלה את המופע במסגרת פרוייקט וידיאו ארט משותף עם אמנים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully