וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום אחר ועיר זרה

חן רוזנק

28.6.2007 / 16:25

עופר מאירי חוזר עם דיסק שני ומטרופולין שונה לגמרי בסינגל חדש "אל תלכי". הוא עדיין מופתע כשחברים כמו אביב גפן, עברי לידר וארקדי דוכין באים להתארח

תמיד האמנתם שפרוייקט מנצח לא מחליפים? אז זהו, שלא. עופר מאירי שהביא לנו את "מטרופולין" לפני כשנתיים, וגרם לבני ישראל לרייר על פופ-אלקטרוני, עד שיותר מ-20 אלף ממנו קנו את האלבום, החליט שאין טעם לחזור על נוסחה עובדת. עדיף למצוא אחת חדשה.

במסגרת החידושים החליט מאירי לרענן את שורותיו, כשמההרכב המקורי נשארה רק להקה מצומצמת שכוללת את מאירי עצמו, ברק גביזון, דנה עדיני (שהצטרפה לחבורה בזמן ההופעות של האלבום הראשון) ורוני אלטר. אליהם הצטרפו אלמונים כמו אביב גפן, עברי לידר וארקדי דוכין לעשות קולות רקע.

"שלושתם חברים טובים, ועם אביב כמובן עבדתי בעבר והפקתי את אלבומו האחרון. הם זמרים מאוד אהובים עלי ואמרתי לעצמי שיהיה נהדר אם הם יסכימו להשתתף. עם ארקדי ועברי לא הייתה לי הזדמנות לעבוד קודם ורציתי לעבוד איתם. שאלתי את שלושתם אם מתאים להם להתארח, הם שמעו את החומרים החדשים ואמרו אחלה. זה מאוד מחמיא לי שהם הסכימו לבוא"

כל אחד מחביבי המיינסטרים יתארח בשיר שונה באלבום, שבניגוד לקודמו ילך יותר על דיסטורשנים ויסתמך פחות על הסינתיסייזר: "האלבום הזה שונה מאוד מהקודם,כל הקטע מבחינתי זה ללכת למקומות אחרים כל הזמן. מטורפולין זה הבייבי שלי.

אני מנסה לעשות בו מה שאני רוצה, לעשות את המוזיקה שלי עם כמה שפחות פשרות. האלבום הזה הוא הרבה יותר רוקי, מחוספס, פסיכדלי יותר אפילו לכיוון פרוגרסיב רוק.יש כאן פחות עבודה של מפיק שעושה מניפולציות על החומר,אלא להקה שנכנסת לאולפן."

"לגרור את המיינסטרים טיפונת לכיוון האלטרנטיב"

הסנונית הראשונה שיצאה מן האולפן הזה היא השיר "אל תלכי", אותו כתב, הלחין והפיק מאירי ומבצע יחד עם ברק גביזון, שבינתיים הספיק להיכנס לפלייליסט עם להקתו שלו, מלכת הפלקט.

השיר החדש אמור להבהיר לקהל שהפעם לא מדובר בעוד להיט קיץ דביק: "השיר הזה הוא השיר שגם פותח את האלבום, והוא מאוד אוהב עלי באופן אישי. מבחינתי הוא פותח סוג של מסע, קצת לא קונבנציונלי ולכן רציתי ללכת עליו בתור יריית פתיחה.כל העניין מבחינתי הוא לגרור את המיינסטרים טיפונת לכיוון האלטרנטיב."

ואם במיינסטרים עסקינן, נזכיר שמאירי נטש את הפקת אלבום הבכורה של נינט לטובת עבודה על האלבום השני של מטרופולין, ולא, הוא לא מצטער: "אז לא היה לי זמן וזה לא היה פרקטי. היה לי מאוד חבל לעזוב את האלבום אבל אני בן אדם אחד ולא יכול להתפרס לאלף דברים, אם לא הייתי עוזב אז את אביב בעבודה על 'יחפה' הייתי עכשיו רק בתחילת תהליך העבודה על האלבום השני של מטרופולין."

השם שנבחר לאלבום השני הוא "הסליל", כשהכוונה כאן היא לא לביסלי גריל אלא לעניין קיומי יותר: "מדובר בסלילDNA , יש משהו בדבר הזה בגוף האדם שמאוד מושך אותי. באלבום יש שיר שמתעסק בתיאוריית חוצנים שקראתי בספר חצי מדע ביוני, שטוענת כי כולנו בעצם עב"מים, וזה משהו שמאוד משך אותי, כל הדברים הבלתי מוסברים הללו."

עוד לפני שנגלה פרטים חדשים ומרעישים על היותנו בני כדור הארץ או לא באלבום החדש של מטרופולין שאמור לצאת בחודשים הקרובים, מאירי ולהקתו מתכוונים לעלות על הבמה כבר בחודש הבא, כשהאורחים המדוברים יגיחו גם לשם מדי פעם, תלוי בלוח הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully