וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק והלוני טונז

עומר בכר

1.7.2007 / 8:43

הוא כיהן במשרה ציבורית בכירה, עד שמישהו, לא משנה מי, רצה אותו בחוץ. אז עומר בכר התדרדר עד כתיבת ביקורת טריילרים

מור קציר

מייקל מור כועס. כועס על אמריקה, כועס על העולם המערבי וכועס על בוש. הכעס הזה הכניס לו כמה עשרות מיליונים טובים כשפרנהייט 9/11 היה לסרט הדוקומנטרי הרווחי בכל הזמנים. אבל כמו כל כוכב רוק מזדקן, מייקל מור תמיד יירדף על ידי השדים הפנימיים שלו וירצה להוכיח לעצמו שהוא לא סולד-אאוט. זו הסיבה שהוא ממשיך להפיק סרטים שמבקרים את החברה המפונקת שבה אנו חיים; אם על הדרך חשבון הבנק שלו יתפח, מה טוב. זו הדרך האמריקאית.

סרטו החדש "Sicko", מבקר את מערכת הבריאות האמריקאית: על אף הביקורת התמידית על מערכת הבריאות שלנו, לפחות יש לנו ביטוח בריאות חובה. בארה"ב אין, כך שכדאי שתעבדו בחברה עם תנאים טובים שכוללים ביטוח בריאות, אחרת עדיף פשוט שלא תתפסו וירוס. הטריילר מציג מייקל מור הקלאסי: הבחור הציניקן שנכנס בדלת הקדמית ומאשים אנשים בפניהם. לאורך הסרטוו נשמע השיר "Street Fighting Man" של הרולינג סטונס כדי להאיר באור אירוני את כל הסיטואציה.

הטריילר לא חף מאותן האשמות וביקורות בעניין מור, שהוא קובע עובדות בשטח וחורץ דינים משל היה החוק. לא קשה לנחש שגם הסרט הזה לא ישפיע על המציאות, כשם שבוש ניצח שוב בבחירות בשנת 2004 לאחר פרנהייט.

ציון טריילר: הטיפול המומלץ: לצחוק

קהל יעד: אמריקאים ועובדי מערכת הבריאות

תרסישיער

אחת לשנה מנסים בהוליווד להפיק אדפטציה קולנועית להצגה או מחזמר מצליח. לעיתים התוצאות מוצלחות ("שיקגו") ולעיתים פחות ("מפיקים"). כיוון שהפקות כאלה אינן מנייה בטוחה, המפיקים מנסים להפחית מהסיכון ולעבוד על הצגות שכבר הוכיחו את עצמן בקרב הקהל הרחב ובעיקר בקרב המבקרים, שהעניקו להן פרסי טוני.

"Hairspray" הוא בדיוק מחזמר שקורץ מחומרים הללו, אבל הפעם עם טוויסט: המחזמר עצמו מבוסס על סרטו של ג'ון ווטרס מ-1988. הסיפור מתרחש בשנות ה-60 בבולטימור ומספר על נערה עבת כרס שרוצה לכבוש את רחבת הריקודים ומוכיחה שהתמדה ונחישות חשובות יותר ממידה 0 במכנסיים. הטריילר מצליח להעביר את אווירת המחזמר בצורה טובה. הקאסט המרשים כולל את ג'ון טרבולטה בתפקיד אישה, כריסטופר ווקן, מישל פייפר ועוד – וגם הופעות אורח של ג'רי סטילר וריקי לייק, שכיכבו בסרט המקורי, ושל ווטרס עצמו.

ציון טריילר: קדימה לרקוד

קהל יעד: משתתפי מצעד הגאווה ללא קשר לנטייה מינית

צר לי צ'רלי

קשה לי להבין סרטים בעלי שמות סתומים. לדעתי שם הסרט הוא הקדימון הראשוני והוא אמור ליצור חוזה בין היוצרים לקהל: שם כמו "צ'רלי ברטלט" לא אומר כלום לאף אחד וצריך מבקר טריילרים כדי שיאיר את עיני הצופים ויידע אותם על הזדמנות לסרט די טוב שעלול להתפספס בשל התחכמות יתרה.

הדבר הראשון שהטריילר הזכיר לי הוא את "פריס ביולר". הרבה סרטים וסדרות ניסו לחקות את רוח הנעורים של אותו סרט ולהפיח אותה מחדש אך ללא הועיל. על פי הטריילר, ניתן לקוות שצ'רלי ברטלט יעשה זאת. עסקינן בנער ממשפחה עשירה כקורח, שבשל היותו פרחח בעל מוח קרימינלי הוא מורחק מבית הספר הפרטי ונאלץ ללכת לבית ספר ציבורי. כמובן שבהתחלה יש לו קשיי הסתגלות אך כעבור זמן מה הוא מצליח להתאקלם, כשהוא נעזר בכישרונו וביכולותיו הכלכליות והופך להיות פסיכולוג לכל תלמידי התיכון.

ללא שימוש בקריין ובעיקר בעזרת עריכה נכונה, הטריילר משלב בין סיפור העלילה וקטעי הומור, דרמה ומעט רומנטיקה שהופכת את הטריילר לאחד המפתיעים.

ציון טריילר: מפתיע לטובה

קהל יעד: חובבי אנדרדוגז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully