וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע שנות ה-60

חן רוזנק

2.7.2007 / 12:16

ערוץ ההיסטוריה עושה רטרו לילדי הפרחים, ומעלה את הספיישל "ההיפים", תכנית שחוזרת לתקופה שבה מישהו עוד האמין שעדיף לעשות אהבה, לא מלחמה. פיס מאן

ילדי המהפכה כבר מזמן לא מה שהיו פעם. מי ששרדו את הסקס, סמים ורוקנ'רול נפלו לחיקה החמים של הבורגנות, מלווים בבית עם גג רעפים, שני ילדים וכלב. אז אולי ילדי הפרחים לא ממש איתנו, אבל התרבות שהם יצרו צצה כל פעם מחדש, בין אם זה בלהקות שגדלו על הברכיים של גרייטפול דד או משוררים שינקו מאלן גינסברג או לחלופין כמו הפעם, בתכנית "ההיפים", שמקימה לחיים את התקופה האופטימית מהסיקסטיז.

ערוץ ההיסטוריה ישדר ביום חמישי ה-12 ביולי, בשעה 20:30, את ההפקה "ההיפים", שמנסה לבחון את שורשי התופעה שהחלה כתנועת מחאה נגד הממשל האמריקאי על מלחמת וייטנאם, והתפתחה לתנועה אידיאולוגית, שהציגה תפיסת עולם חדשה שכללה אהבה חופשית, מוזיקה והמון סמים.

התכנית כוללת סקירה נרחבת על הפעילים והוגי הדעות הבולטים שהשפיעו על הדור ההיפי, כמו טימותי לירי, קן קיזי (קן הקוקיה), ג'רי גארסיה, גלוריה סטיינם, מרשל מקלוהן ואלן גינסברג.

ועם בתרבות עסקינן, דנים שם גם בזרז של אותם מוחות יצרתיים, האל-אס-די. תגלית ויכולות הסם, השימושים השונים שלו לאורך ההיסטוריה (בין השאר כתרופה לחולי נפש) ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully