וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אורחים מחו"ל לפסטיבל בירושלים

חן רוזנק

2.7.2007 / 23:17

הכוכבת ג'יין בירקין, הבמאי צ'לס בארנט ומנהלי פסטיבלי קאן וברלין הם רק קצה הקרחון במבול העולים לרגל לפסטיבל הקולנוע ה-24 בעיר. אנחנו על המפה

לפסטיבל ישראל כבר יצא שם של אירוע רציני ומכובד, וככזה הוא מושך אליו שלל אמנים וקולנוענים בכל שנה ושנה. מיום חמישי הקרוב, ה-5 ביולי, יפקדו את עיר הקודש יותר מ-100 אורחים מהניכר, ביניהם שחקנים, במאים, תסריטאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלי קולנוע, מבקרי קולנוע ואנשי תעשיית הקולנוע.

בין אלה שיקפצו לבקר ניתן למצוא את הזמרת וכוכבת הקולנוע ג'יין בירקין (אישתו לשעבר של המוזיקאי הגאון, סרג' גינסבורג, ואימה של השחקנית שרלוט גינסבורג), שמגיעה עם הסרט "ארגזים" בו היא מככבת, ולראשונה, גם מתנסה בבימוי.

הבמאי ,צ'רלס בארנט, אחד הקולנוענים השחורים החשובים ביותר באמריקה היום, יגיע עם סרטו עטור השבחים "טובח הכבשים", ששימש גם כפרוייקט הגמר שלו באוניברסיטת UCLA. הסרט שנעשה בתקציב זעום (פחות מ-10,000$), יצא לאקרנים רק עכשיו, לאחר שהמתין על המדף במשך 30 שנה (!) בגלל ענייני זכויות יוצרים בנוגע למוזיקה שבו.

עוד בין המגיעים נמצאת הבמאית הדנית סוזן ביר, יוצרת הסרט "אחרי החתונה", שנחשבת לאחת הקולנועניות הבכירות של סקנדינביה. הדרמה, "אחרי החתונה", הייתה מועמדת לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, וביר עצמה זכתה בהכרה בינלאומית עוד עם סרטיה הקודמים "אהבות פתוחות" ו"Brothers".

יחד עם סוזן ביר יגיע תסריטאי הסרט אנדרס תומאס ינסן, ומפיקתו סיסה גרוס יורגנסן. בין הסרטים הרבים שהפיקה יורגנסן ניתן למצוא את "דרך אדומה" ו"אנחנו נתגבר" שייצא בקיץ לבתי הקולנוע. בימים אלו, היא מפיקה את סרטו החדש של לארס פון טרייר.

ונמשכת שיירה

בין המתייצבים בירושלים נמצא גם סם גרברסקי, במאי הסרט "אירינה פאלם", בכיכובה של מריאן פיית'פול. הסרט שהוצג בהצלחה רבה בפסטיבל ברלין, מביא את סיפורה של אישה המוכנה לעשות הכל כדי לממן ניתוח עבור נכדה. עוד יגיע התסריטאי של אירינה פאלם, פיליפ בלאסבאן , ומפיק הסרט סבסטיאן דלוי.

יחד עם הסרט התיעודי "השטן הגיע רכוב על סוס" יגיע בריאן סטיידל, קצין בצבא ארה"ב שתעד וחשף לעיתונות את הזוועות שמתרחשים בדארפור, והמפיקה ג'יין וולס .

בין מנהלי הפסטיבלים הבילאומיים שיגיעו נמצאים קתרין דמייר מנהלת פסטיבל קאן, דיטר קוסליק מנהל פסטיבל ברלין, מירזסאד פיוריוואטרה מנהל פסטיבל סאראייבו, אלברט ויידרספיל מנהל פסטיבל המבורג ועזיזה טאן, מנהלת פסטיבל איסטנבול .

כיכר העיר הומה

הבמאי פול קרונין יגיע לפסטיבל עם סרטו "בראשית נבראה התמונה:שיחות עם פיטר וויטהד", המתמקד בדמותו של וויטהד, שנחשב לאחד הדוקומנטריסטים הבולטים של סוף שנות ה 60 ותחילת שנות ה 70 .

בנוסף יקפצו לבקר בפסטיבל פינחס פרי, במאי הסרט "כשניטשה בכה" על פי הרומן רב המכר מאת ארווין ד.ילום, ומפיקי הסרט דני דימבורט ואבי לרנר.

השחקן הצעיר ג'יימי אלמן שמופיע בשני סרטים בפסטיבל: " כשניטשה בכה" לצד ארמנד אסנטה (ומיכל ינאי) ובסרטו של כריסטיאן נמסקו "חלומות קליפורניה" שזכה בפרס "מבט מסויים" בפסטיבל הסרטים בקאן.

בין הבאים ניתן לראות גם את ז'ואאו מוריירה סאלס הברזילאי (אחיו של וולטר סאלס), במאי הסרט "סנטיאגו" . מישל אוחיון, במאית הסרט התיעודי "גנוב עיפרון למעני". הבמאי ההונגרי שאבה בולוק עם סרטו "המסע של ישכה", סבריו קוסטאנצו האיטלקי עם סרטו ,לזכר עצמי" , מאציי י. דרייגאס מפולין עם סרטו "יום בחיי פולין העממית" וארב ווינטרוב ממפיקי הסרט "כפי שראו עיניים אלו".

מהעיתונות העולמית יגיעו בין השאר, אנט לוי-ווילארד, המשנה לעורך הראשי של ה - Liberation, ודייויד תומפסון האנגלי, מנהל BBC FIlMS .

כזכור פסטיבל הקולנוע ירושלים ה 24 יפתח ביום חמישי, ה-5 ביולי, עם הקרנת הסרט רטטוי מאולפני דיסני פיקסאר, בבריכת השולטן. הפסטיבל יינעל ב-14 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully