וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו דאנס בפסטיבל ירושלים

חן רוזנק

4.7.2007 / 1:25

לראשונה בפסטיבל הקולנוע בעיר ישולבו יצירות קולנוע ניסיוני ואוונגרדי בתחום המחול, במסגרת "אמנות בצומת"

תרקוד היא אמרה לי תרקוד, ואז צעקה אקשן. בפעם הראשונה באי פסטיבל הקולנוע בירושלים יזכו לראות, לצד שלל הסרטים מהארץ ומחו"ל, גם עבודות וידאו דאנס.

ההקרנות יתקיימו במסגרת הסרטים הנסיוניים והאוונגרדיים שמוקרנים בפסטיבל "אמנות בצומת", בין 7-10 ביולי ב"המעבדה" בירושלים. התוכניות שעוסקות בווידאו דאנס יפתחו ב-21:00 עם הקרנת בכורה חגיגית של סרטו החדש של הבמאי והכוריאוגרף הבלגי וים ונדיקייבוס.

אחרי כן תתקיים במקום מסיבה שתהיה אירוע אמנות חי עם אמני סאונד, וי.ג'ייז, אמני תנועה ומיצג ישראליים - ביניהם פאקוטק, נדב עשור, קבוצת זעזע ועוד.

השנה, תחת הכותרת 'Dance Scene', יקדישו שם מקום נרחב לחשיפת הקשרים שבין קולנוע לתנועה באמצעות הקרנת רטרוספקטיבה לאמן הקולנוע והוידאו צ'ארלס אטלס שיצר רבות בשיתוף עם הכוריאוגרף האמריקאי הנודע מרס קאנינגהם.

בנוסף לעבודות הווידאו-דאנס מסגרת זו תציג גם רטרוספקטיבה של במאי האוונגרד קנת אנגר שיצר סרטים סוריאליסטיים והומו-אירוטיים עוד בשנות ה-40 בארה"ב, וכמו כן יוקרן סרטו החדש של אנגר בבכורה עולמית וסרט דוקומנטרי המתעד את יצירתו של הבמאי שמשתרעת על גבי למעלה מ-60 שנה.

סרטה החדש של אמנית הפרפורמנס מרינה אברמוביץ', "7 יצירות קלות מאת מרינה אברמוביץ'", העוקב אחר 7 ימים ו-7 מיצגים של האמנית שהיו לאחד האירועים הבולטים ביותר במוזיאון הגוגנהיים בניו יורק בשנת 2005, יוקרן במסגרת הסרטים הדוקומנטריים בפסטיבל ונוגע אף הוא בקשר בין תנועה, פרפורמנס וקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully