וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו-רצח

חן רוזנק

5.7.2007 / 11:38

הצלם אוריאל סיני לכד בעדשתו את מחנות הפליטים שברחו מהזוועות בדארפור, חזר לת"א והחליט לזעזע את שלוותם של היושבים בציון בתערוכה "חולות לבנים"

למרבה הצער גורלם האומלל של פליטי דארפור לא מקבל מספיק כותרות בחדשות, או טיפול ממשלתי, אבל מה שלא מספק הממסד, תספק האמנות. הצלם אוריאל סיני זנח את חיי הנוחות בארץ, ונסע לפני מספר חודשים בשליחות עיתונאית אל הגבול שבין סודן לבין צ'אד. סיני תיעד את המראות המזעזעים בהם נתקל, ובשובו לארץ החליט להעלות את התערוכה "חולות לבנים", שתיפתח ביום חמישי, ה-12 ביולי, בדיזינגוף סנטר.

הצילומים מייצגים את המציאות הנוראית באזור ואת הקריאה הדחופה של תושבי חבל דארפור, לעזרה ולסיוע מהעולם, כשסיני שסייר במקום צילם את הגברים, הנשים והילדים שברחו מרצח העם.

מארגני התערוכה יאפשרו כניסה חינם ומקווים שדרך הצילומים יוכלו ליצור מודעות והבנה למצב האקוטי בו נמצאים מאות אלפי בני אדם בחבל דארפור שבגבול סודן. במסגרת התערוכה ייערך מסע התרמה למען הפליטים.

הצלם אוריאל סיני, בן 28, משמש כצלם "הארץ" וסוכנות הידיעות הבינלאומית "Getty Images". סיני זכה בפרס הנחשב של World Press Photo לשנת 2005, על צילומיו בהתנתקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully