וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא גבע

חן רוזנק

9.7.2007 / 11:41

עדר המעריצים שמלווה באדיקות את גבע אלון יכול סוף סוף להירגע עם צאת אלבומו השני. חן רוזנק דיברה עם אהוב מודרני

לא כל מוזיקאי היה מעז לשחרר קאבר לאליל דיוויד בואי כסינגל ראשון מאלבומו החדש. אבל גבע אלון הוא לא כמו כל אחד. הבחור שנדמה כי נולד עם גיטרה אקוסטית ומפרט ביד, בחר בקאבר של "מודרן לאב", כסנונית ראשונה מהאלבום, "The Wall of Sound". מגובה בבואי הוא מבצע סיכול ממוקד לסינדרום האלבום השני.

"היה לי את התקליט של בואי בבית של ההורים", נזכר גבע, "לפני שבע שנים הייתי בסאן פרנסיסיקו בהופעה של ג'ון פרושיאנטה (גיטריסט רד הוט צ'ילי פפרס) והוא ביצע גרסה שלו לקלאסיקה הזאת. לפני שנה נזכרתי פתאום בהופעה ההיא ובביצוע הזה, והחלטתי לתת לו את הפרשנות שלי"

כשמאזינים לגבע אלון עושה דיוייד בואי, אי אפשר שלא לשים לב כי לא נעשה כאן שימוש ציני בשיר המקורי כדי לתפוס כותרות, ושהביטוי "פרשנות אישית" לא נשמע כמו עוד קלישאה שחוקה וריקה בהקשר הזה. גבע, שעמד לא מזמן מתחת לחופה, דווקא כן האמין הפעם באהבה מודרנית: "זה בכלל לא היה מתוכנן להיות בתקליט, היה לנו זמן באולפן ואמרנו יאללה בוא נקליט ונראה מה יהיה. הקלטנו כבדרך אגב והופתענו. מאוד אהבנו איך שזה יצא בהקלטה. אמרנו שזה יכול להיות אחלה סינגל כי אנשים מכירים זווית מאוד שונה של השיר הזה."

"לא וויתרתי על חלום ההצלחה בחו"ל"

גבע אלון, אחד מגיבורי הגיטרה של הדור הצעיר, שכבר כונה "ניל יאנג הישראלי", וזכה לחיבוק חם באמת משלל המבקרים כשהוציא את אלבום הבכורה שלו, Days Of Hunger, עשה את דרכו לכותרות בסיזיפיות אופיינית של בן קיבוץ. לאחר צאת אלבומו הראשון חרש את הארץ בכל פאב, מועדון ובמה אפשרית שניתנה לו וצבר קהל מעריצים נאמן, שחיכה לסימן חיים מאולפן ההקלטות: "בניגוד לאלבום הקודם שהיה פולקי אקוסטי, התקליט החדש הוא חשמלי בעיקרון, משלב יותר סגנונות ומעיז טיפה יותר להרחיק לכת. יש הרבה שירים ארוכים, אינסטרומנטליים, פסיכדליים כאלה מעל חמש וחצי דקות.

השינוי הזה התגבש בי בקיץ הקודם כשנסעתי לבדי להופיע בחו"ל - הייתי חודשיים בארה"ב ואז הופעתי גם בגרמניה ובאנגליה. כשאתה בדרכים, במקום שהוא לא הבית שלך, אתה לומד הרבה. הבנתי מה אני אני רוצה לעשות באלבום הזה."

הקריצה הקודמת לארצו של הדוד סם, לא הייתה קוריוז חד פעמי עבור גבע, שכבר הספיק להחתים את דרכונו מספר פעמים במסעותיו לארה"ב לבדו ועם להקת "הפלייניג בייבי", בה הוא משמש כסולן וגיטריסט מוביל. חברי ההרכב,שכולל גם את הבסיסט גדי אלטמן (בוטן מתוק בקרקס) והמתופף איסר טננבאום (רוקפור), נסעו לפני מספר שנים לקליפורניה, הופיעו בכל מיני מקומות קטנים, השתתפו בתוכניות רדיו וטלוויזיה מקומיות, ואפילו זכו לפגישה פנים מול פנים עם אלילו של גבע ניל יאנג.

לכל מי שחשב שבזאת הסתיימו מסעותיו של גבע בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, צפויה אכזבה: "לא ויתרתי על חלום ההצלחה בחו"ל, אני מתכנן נסיעה ארוכה מאוד לארה"ב. עוד לא ברור לחלוטין מתי זה יקרה, אבל על הפרק יש גם טור באירופה בסתיו. אני רוצה לעבור לתקופה לארה"ב, לנסות ליצור מוזיקה ולהופיע שם, יש לי ניסיון ויש קשרים, אז אני לא מתחיל מאפס. בכל אופן אני לא אנטוש את הקהל שיש לי פה - עבדתי קשה מאוד כדי להשיג אותו. תמיד אחזור לכאן."

ספיק דה לאנגוויג' אוף דה היברו מאן

אפרופו להישאר בארץ, אם אפשר להתעלם מהשאלה המתבקשת, האם ומתי גבע יעבור ליצור בשפת אימו: "אני כותב בעברית אבל עוד לא עשיתי עם זה משהו, הזמן יגיד אם כדי לי לעבור לעברית. כשיימאס לי מהניסיונות להצליח בחו"ל ואחליט סופית להשתקע בארץ, סביר להניח שגם זה יגיע".

עוד לפני שהוא בורח לחו"ל, או תוקע יתדות בארץ, גבע אלון משיק את אלבום הסולו החדש, "The Wall of Sound" (כל קשר לאפקט שהמציא המפיק פיל ספקטור מיקרי בהחלט), בהופעה חגיגית ביום חמישי, ה-12 ביולי, במועדון הבארבי בת"א.

בתכנית הופעת אורח של עמיר לב ואיחוד של להקת האם של גבע, "הפלייניג בייבי", אחרי שנה וחצי ללא הופעות: "אנחנו נפגשים מפעם לפעם, לא הופענו המון זמן כי היינו צריכים הפסקה אחרי סיבוב ההופעות האינטנסיבי שלנו בארה"ב. גדי עובד על תקליט משלו, איסר עסוק עם רוקפור, אבל למרות הכל, אני מאמין שנחזור".

אחרי המעוז התל אביבי ימשיך גבע אלון עם ההרכב שמלווה אותו עוד מהאלבום הראשון - הבסיסט אלרן דקל (פאנקנשטיין), הזמרת מיקה שדה, הקלידן דב הוישיע והמתופף אור זובלסקי - לסדרת הופעות ברחבי הארץ. ב-19 ביולי יופיע אלון בבארבי כפר סבא, ב-26 ביולי בצוללת הצהובה בירושלים, ולמחרת בביט בחיפה יארח את הזמרת יעל דקלבאום (הבנות נחמה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully