וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת מתחממת לקראת פסטיבל הג'אז

חן רוזנק

12.7.2007 / 9:57

70 אמנים בינלאומיים ולמעלה מ- 100 מקומיים יופיעו בפסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-21 בסוף אוגוסט

הקיץ כבר הגיע ואיתו פסטיבל הג'אז הקבוע בנמל אילת (ההוא שפעם נקרא על שם הים האדום אדום). גם השנה ייהנו באי הפסטיבל, שיתקיים בין 27 ל-30 באוגוסט בנמל אילת, מהופעותיהם של שלל אמנים חו"ליים ומקומיים. הללו יספקו לחובבי הגרוב מישמש של ג'אז מסורתי, גוספל, ג'אז לטיני, פיוז'ן וג'אז עכשווי, כל זאת בניהולו האמנותי של דני גוטפריד.

אחת מן האטרקציות המרכזיות בפסטיבל היא מופע המחווה לג'ון קולטריין - 80 שנה אחרי שנולד, ו- 40 שנה אחרי שהלך לעולמו ענק הג'אז יזכה למופע מחווה תחת הכותרת Sax Sumitt II. במופע ינגנו הסקסופוניסטים דייב ליבמן, ג'ו לובאנו וראווי קולטריין (בנו של הגאון בכבודו ובעצמו) וקבוצת הקצב המונה את פיל מרקוביץ בפסנתר, ססיל מקבי בבאס ובילי הארט בתופים.

בין האמנים שיובאו מחו"ל במיוחד לשנתו ה-21 של הפסטיבל נמצאים גם הגיטרסיט בירלי לגרן והזמרת שרה לזרוס, שמופיעים יחדיו, ו-וינה ארט אורקסטרה, אחת מתזמורות הג'אז החשובות באירופה, שתעלה לשתי הופעות. שני ההרכבים היו אמורים להשתתף בפסטיבל בשנה שעברה, אך ביטלו עקב פרוץ המלחמה.

בנוסף יגיעו להקת האביד -ג'אז אינקוגניטו, רביעיית "אנדרגראונד" של כריס פוטר, מייק מניירי ו"סטפס אהד" מארחים את ביל אוונס ואנתוני ג'קסון, ג'ואי דה–פרנצ'סקו (שיארח את רון בלייק), קונרד הרוויג ובריאן לינץ' יגישו את "הצד הלטיני של מיילס, קולטריין & ויין", החצוצרן הפולני תומש סטאנקו ורביעייתו ומופע מיוחד של מורים מבתיה"ס למוזיקה ברקלי ורימון.

לצד ההרכבים הבינלאומיים יופיעו עשרה הרכבים ישראלים, שנבחרו מבין למעלה מ- 80 הרכבים שהגישו מועמדותם לפסטיבל. הייצוג המקומי באירועים יכלול את אנסמבל שם טוב לוי, רוני הולן במחווה לטוני וויליאמס, Hot Club Of Israel בהדרכת רומן אלכסייב, Walakata , תשיעיית ממלו גיטנופולוס, חמישיית ארד ייני במחווה ללי מורגן, Fourword Quartet, אריה וולניץ ולהקתו, שישיית "חגיגה" וחמישיית מאיר בן מיכאל.

בואי נימלט מן האספלט

בפסטיבל השנה ייחנכו פרוייקט מיוחד - בתאריכים 25-30 באוגוסט יתקיים שבוע סדנאות ג'אז בשיתוף עם בית הספר הגבוה והנחשב למוזיקה, ברקלי מבוסטון, ובית הספר רימון.

ביומו האחרון של הפסטיבל יעלו על הבמה שני מופעים של הרכבים עם סטודנטים בוגרי הסדנאות. הרכב אחד, ווקאלי, יוקדש לשירת הגוספל והשני, אינסטרומנטלי, יבוצע על ידי ההרכב המצטיין מבין הרכבי הסדנאות. כמו כן, יתקיים מופע חגיגי משותף של עשרה מורים מברקלי ורימון שהדריכו בסדנאות.

משתתפי שבוע הסדנאות הם שירכיבו השנה את הלהקות הפותחות בג'ם סשנס הנודעים של הפסטיבל שיתקיימו, כבכל שנה, ברחבת הבריכה במלון ישרוטל ריביירה במשך ארבעת ימי הפסטיבל והכניסה אליהם חופשית.

הפסטיבל נותן השנה במה גם לארבעה הרכבים צעירים מבתי ספר תיכוניים לאמנות אשר יופיעו על במת פיס בכניסה לפסטיבל, ברחבי העיר אילת ובבתי המלון.

בנוסף, יתקיימו כיתות אמן עם אמני הפסטיבל, הפתוחות לקהל הרחב, עם מתיאס רוג, המעבד והמנצח של הוינה ארט אורקסטרה, הזמרת שרה לזרוס, נגן הויברפון מייק מניירי, החצוצרנים בריאן לינץ' ותומש סטאנקו, הסקסופוניסטים ג'ו לובאנו וביל אוונס, הטרומבוניסט קונרד הרוויג והמתופף יואל רוזנבלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully