וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור התזמורת זכה בפרס וולג'ין

חן רוזנק

14.7.2007 / 23:02

סרט הבכורה המצליח של ערן קולירין זכה בפרס היוקרתי וב-180 אלף ¤ בפסטיבל הקולנוע בירושלים שננעל אמש. ששון גבאי ורונית אלקבץ קיבלו גם הם פסלונים

אחרי שקטף שלושה פרסים בפסטיבל קאן ונמכר לשידור מסביב לגלובוס, "ביקור התזמורת" קטף גם את הפרס הראשון בפסטיבל הקולנוע ה-24 בירושלים. הבמאי ערן קולירין, שזהו סרטו הראשון, הוסיף אמש לחשבון הבנק מענק בסך 180 אלף ש"ח, לאחר שסרטו קטף את פרס וולג'ין לסרט העלילתי.

וזוהי לא ההצלחה היחידה של הקו-פרודוקציה הצרפתית-ישראלית - גם כוכבי הסרט, ששון גבאי ורונית אלקבץ, לקחו הבית הפסלונים כשקטפו את פרסי המשחק, בסך 10 אלפים ש"ח לכל אחד.

כזכור הפיצ'ר מגולל את סיפורה של תזמורת משטרה מצרית המגיעה לישראל של ראשית שנות ה-90, ונתקעת בעיירה שכוחת אל בדרום הארץ בשם "בית תקווה", שם הם מבלים לילה בלתי נשכח.

בנוסף השנה סומנו כשחקנים מבטיחים לובנה אזאבל על משחקה בסרט "זרים" וסאלח בכרי, על משחקו בסרט "ביקור התזמורת". הסרט "וסרמיל", בבימוי של מושון סלמונה, זכה בפרס חבר השופטים על סך 40 אלף ש"ח.

על חבר השופטים במסגרת פרסי וולג'ין לקולנוע הישראלי העלילתי נמנו קלאודיה מ. לנדסברגר, מנהלת הולנד פילם, עזיזה טאן, מנהלת פסטיבל הסרטים של איסטנבול, אריאל הירשפלד, חוקר ומבקר ספרות, גואל פינטו, כתב לענייני תרבות בעיתון הארץ, דן סיטון, מפיק ובמאי סרטי תעודה.

והפרס הולך ל...

בפרס הסרט התיעודי זכה הסרט "ילדי השמש" של רן טל. מלבד הפסלון זכה הסרט במענק של 50 אלף ¤, ובשירותי שיווק והפצה בינלאומיים באדיבות רות דיסקין סרטים בע"מ. הסרט קטף גם את פרס הפורום לשימור הזיכרון האודיו-ויזואלי שכולל מענק של 20 אלף ש"ח.

פרס וולג'ין לסרט הקצר הלך לסרט "דרכים" בבימוי ליאור גלר, שקיבל 20,000 ¤. עוד זכה הסרט ב-10,000 רגל של חומרי גלם ב-35 מ"מ, תרומת אהוד בלייברג, בלייברג אנטרטיינמנט, לוס אנג'לס.

בצל"ש לסרט תיעודי זכו הסרטים "חלום של אידיוט" של דני סירקין ועדו בהט ו"האזרח נאווי" שביים ניסים מוסק. על צוות השופטים בקטגוריית הסרט התיעודי נמנו קלאודיה מ. לנדסברגר, עזיזה טאן, אריאל הירשפלד, גואל פינטו ודן סיטון.

בצל"ש לסרט קצר זכו הסרטים "משעולים" של הגר בן אשר ו"כתם" של אלה שרייר.על צוות השופטים בקטגוריית הסרט הקצר נמנו מריאנה ברגמן, מנהלת המח' למימון סרטים בקרן הקולנוע של המבורג, עמרי לוי, במאי ותסריטאי, עידו הר, במאי עורך וצלם.

בפרס און אייר ע"ש אלקה עינור, שירותי צילום, זכה איתי נאמן על עבדותו בסרט "סטפן בראון". בפרס העריכה, שירותי עריכה, באדיבות אולפני תל אביב, זכה רון גולדמן על עבודתו בסרטים "אריס סאן" ו"ילדי השמש".

הפרסים מוענקים כבר 18 שנה ע"י ג'ק וולג'ין התורם ותומך זה שנים ארוכות באמנות הקולנוע בישראל.

והרשימה נמשכת

בפרס הדרמות ע"ש ענת פרחי בסך 30,000 ¤ זכתה " אדומים" בבימוי עמיר מנור. על צוות השיפוט של פרסי הדרמות ע"ש ענת פרחי נמנו מריאנה ברגמן, עמרי לוי ועידו הר.

פרס ברוח החופש לזכרו של וים ון ליר, מוענק לסרטים עלילתיים ודוקומנטריים מרחבי העולם שעניינם החתירה הנצחית של האדם לחופש. הפרס לסרט העלילתי בקטגוריה זו בסך 12 אלף ש"ח הוענק ל"פרספוליס" בבימויים של מרג'ן סאטראפי ווינסנט פארונו. הפרס לסרט התיעודי בקטגוריה זו בסך 8,000¤ הוענק ל"לחצות את הגבול" בבימויו של בילאל יוסף, שגם זכה בפרס OTHER ISRAEL לקידום מודעות ושבירת מוסכמות לגבי ערביי ישראל.

בפרס שווים – מיזם קולנועי מיסודם של סינמטק ירושלים, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי והרשות השנייה לטלויזיה ורדיו, זכה "שבלול במדבר" בבימוי אדומי לשם.

בתחרות הקולנוע הניסיוני שערכו סינמטק ירושלים והזירה הבין-תחומית במסגרת פסטיבל הקולנוע ה-24, זכה בפרס הראשון הסרט "האיש עם מצלמת הדיוידי עושה פאדיחות לאיש עם מצלמת הקולנוע" של אבישי סיון, בצל"ש זכה הסרט"כלכלות עודפות" של קרן רוסו. הפרסים בסך 10,000 ¤ באדיבות הקרן לירושלים.

(עדכון אחרון, 15.7.2007, 11:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully