וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמוליק קראוס ו"סוסעץ" חוגגים יום הולדת

חן רוזנק

15.7.2007 / 15:05

30 שנה עברו מאז יצא הסרט המיתולוגי בכיכובו של היוצר המוכשר אך פרובלמטי. החודש הם חולקים את התאריך הזה בו מכבים את הנרות ומביעים משאלה. תעשה מזה סרט

בן אדם, תתאמץ, עוד מעט קצה הדרך / בן אדם, עד סוף המרוץ / החידה, לך איתה, תעשה מזה סרט / אל תפחד, לא נשארת בחוץ / אל תפחד, לא נשארת בחוץ. את השורות האלמותיות האלה כתב יענקל'ה רוטבליט לסרט "סוסעץ" שהופק ב-1977. ביום שלישי, ה-24 ביולי יחגגו בסינמטק ת"א 30 שנה לסרט ו-72 אביבים לכוכבו דאז, שמוליק קראוס.

"סוסעץ", סרטו השני של הבמאי יקי יושע ("העיט", "כביש ללא מוצא"," מכת שמש" ועוד), שבוסס על רומן פרי עטו של יורם קניוק, היה לסרט הישראלי הראשון שהוזמן לייצג את ישראל במסגרת "שבועיים של הבמאים" הנחשבת בפסטיבל קאן, וזכה בפרס המיוחד של השופטים ופרס השחקן הטוב ביותר (גדליה בסר) בפסטיבל הסרטים באוקספורד, אנגליה.

מלבד קראוס השתתפו בסרט גם אריק לביא, גדליה בסר, ג'וזי כץ, מרים ברנשטיין כהן, לבנה פינקלשטיין אריה אליאס, מרים גבריאלי ודני וקסמן. את שיר הנושא, שהפך לקלאסיקה בזכות עצמו, כתבו יענקלה רוטבליט ושמוליק קראוס ושר אריק אינשטיין.

הפנים מקרוב, מצלמה מתרחקת

הסרט גולל את סיפורו של עמינדב סוסעץ, צייר ישראלי, שמשאיר את אשתו ובתו בניו-יורק, וחוזר לישראל אחרי שנים של היעדרות. סוסעץ מבקש לפענח את פשר תחושת כישלונו כאדם, כאיש משפחה, כאמן. חבריו הטובים מתו במלחמה, ציוריו נשרפו לא בלי כוונה, את משפחתו נטש, אין לו עבר, אין לו עתיד.

הוא פוגש באנסברג, חבר ילדות שהפך לתימהוני חסר בית. עמינדב סוסעץ מחליט לעשות סרט, על עצמו, על הוריו, על תל-אביב עיר הולדתו, על כל מה שמכיל הפאזל שנקרא חיי אדם. הסרט שלו אינו מצליח לפענח את החידה אבל הופך לסרט מצליח. בסופו של יום, נשרף הסרט, כמו הציורים, לא בלי כוונה.

ההקרנה בסינמטק תפתח בקבלת פנים ב-20:45 ותיערך בשעה 21:30 בנוכחות קראוס ואורחים נוספים, ובחסות קרן רבינוביץ לאמנויות והאוזן השלישית – לציון השקת מארז די.וי.די של סרטי יקי יושע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully