וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכים על כיסאות גלגלים לא ראו את לורין היל

חן רוזנק

17.7.2007 / 10:01

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, מוחה על העובדה כי למופע אמש לא הייתה כל נגישות לאנשים עם מוגבלות. "אם הייתי יודע שלא אראה כלום לא הייתי קונה כרטיס"

ביקורות לא הכי מחמיאות נשמעו הבוקר על המופע של הזמרת לורין היל אמש באמפי פארק רעננה. אבל מעבר לעובדה שמיס היל הייתה צרודה והסאונד לא היה מוצלח במיוחד, מתקבלת הבוקר גם תלונה שונה לגמרי. יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, מוחה ומצהיר כי המופע לא היה נגיש לבעלי מוגבלות.

"ציבור הנכים על כסאות גלגלים ואני ביניהם שרכשנו כרטיסים במחיר מלא, ישבנו הופעה שלמה ולא ראינו אותך אפילו לא לשנייה אחת", כותב וגנר במכתב שממוען למיס היל עצמה, לכלי התקשורת, למפיק האירוע ולעיריית רעננה, "את המסכים ראינו מידי פעם, למעט אלה שהחליטו שכבר עדיף לשבת בצד ולוותר לחלוטין על המטרה לראותך על הבמה".

"אני מתנצל בשם ישראל, בשם העיר רעננה ובשם המפיק", מוסיף וגנר במכתבו, "בארה"ב זה לא היה קורה. ואני משוכנע שלו רק היית יודעת לא היית מופיעה...כל שראיתי במשך הערב זה ארבעה אחוריים של אנשים זרים חצי מטר מהפרצוף וריח חריף של זיעה. ומרוב צפיפות אפילו לברוח לא יכולתי. אז זהו לורן, אני חייב להתנצל שככה זה בישראל."

היום שאחרי

"אם הייתי יודע שלא אראה כלום לא הייתי קונה כרטיס", אמר הבוקר וגנר, " לא האמנתי שזה מה שקורה. בחו"ל נוהגים לייצר במה מוגבהת ואז אנשים על כיסאות גלגלים יושבים עליה, וכך האנשים שעומדים לא מסתירים להם. אתה משלם כרטיס במחיר מלא ואתה מצפה שמדינה מכובדת ומקסימה כמו מדינת ישראל יעשו את הסידורים הנדרשים שגם עם אנשים עם מוגבלות יוכלו ליהנות"

וגנר אינו משאיר אותנו עם טעם רע מהמופע אמש, אלא מסתכל באופטימיות לעבר שלל המופעים שעוד ינחתו אצלנו הקיץ: "המטרה של המכתב זה שמפיקים שמביאים הופעות לארץ ישימו לב, ויעשו את הסידורים הנדרשים כדי שגם אנשים עם מוגבלות יוכלו להגיע למופעים. ואני פונה גם לרשויות שבהן נערכים ההופעות שידרשו מהמפיקים סידורי נגישות."

ממשרד יחסי הציבור של המופע, רונית ארבל, נמסר בתגובה: "ראשית אציין כי נושא הנגישות קרוב מאד לליבי... ומשום כך הקדשנו מאמץ רב לטפל בנושא ההנגשה בהפקה ספציפית זו למרות שבהחלט יש מקום לשיפור ניכר של הנגשת האתר על ידי עיריית רעננה ומנהלי האתר באופן קבוע ולא פר אירוע. (הקמת במת נכים קבועה, הצמדת שירותי נכים לבמה זו וכדומה)

ועכשיו לפרטים: לטובת נכי כסאות גלגלים עמדה חניית נכים מסודרת ובה חנו מעל 10 רכבי נכים ועדין נותר מקום לרכבים נוספים. (4 מקומות נוספים), כמו כן גם הוסדרה מראש אפשרות נגישה לכניסה לאזור ימין במה . יובל ווגנר מכיר היטב את מספר הטלפון במשרדי ורצוי ומוטב בטרם יתלהב לשלוח מכתבים לתקשורת שיצור קשר, יגיע לסיור שטח, ייעץ ויסייע בהנגשת מקומות המופעים, כפוף לתנאי השטח ומגבלותיו, בטרם קיום האירוע ולא אחריו במכתבים מתלהמים שנועדו ליצור פרובוקציה תקשורתית אך אין בהם כל תועלת לציבור נכי כסאות הגלגלים . .

אני יותר מאשמח לתאם פגישה בין עמותת נגישות ישראל ולבין הנהלת האמפי ברעננה משום שנראה כי מקום זה הולך והופך לאתר אירועים מרכזי בתחום המוזיקה בישראל . אגב, בחודשים הקרובים אמורים להגיע מעל 25 אמנים בינלאומיים לאתרים שונים. יובל - זה הזמן להתחיל לעבוד מול המפיקים בנושא ההנגשה - לתשומת לבך"

(עדכון אחרון, 17.07.2007, 11:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully