וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה: 24 שעות בחייה של מלכת דראג

חן רוזנק

17.7.2007 / 15:03

מי שתהה אם בחצות סינדרלה הופכת חזרה לגברבר חסון, יוכל למצוא את התשובה של הצייר רפי דייגי בתערוכה החדשה, "דראגולוגיה"

24 ציורי שמן על בד מתארים שעה אחר שעה ביממה העוברת על מלכת דראג, בתערוכה "דראגולוגיה", של הצייר רפי דייגי. החל משלבי האיפור, גרבת גרבוני הרשת, רכיסת החזייה, הידוק המחוך, הרכבת הפאה, דרך מופע הדראג במועדון, ועד לחזרה הביתה והשלת המסכות.

התערוכה, שעוסקת בסוגיות ההתחפשות, המהות והזהות המגדרית והמינית, נוצרה בעזרת שחקן התיאטרון, עמית גור, ששימש כמודל עבור דייגי. "כשאני מצייר את עמית", אומר דייגי, "אלה הם רגעים המאפשרים לי להיכנס לתוך הדמות ולהרגיש אותה, ובד בבד להתמודד עם שאלות שמטרידות אותי...

"עדיין קיימת הסטיגמה, שכשאומרים 'הומו', ההקשר המיידי הוא לא-גבר. אם הייתי לובש שמלות, האם זה היה הופך אותי ללא-גבר? המלך הנרי השמיני לבש שמלות, וכמוהו גם כל שאר המלכים. בני הדת המוסלמית לובשים שמלות ונשארים גברים. בעולם המערבי המודרני שאלת מפתח היא, מי לובש את המכנסיים בבית, מה שהופך את המכנסיים לאטריבוט גברי של שלטון ושל כוח... אני בודק את המין השני תוך כדי התחפשות, גם אם ההתחפשות היא באמצעות מישהו אחר שעושה זאת עבורי".

התערוכה, שאצרה רחל סוקמן, תיפתח ביום חמישי, 2 באוגוסט, בבית האמנים בת"א ותיסגר ב-30 באוגוסט. בערב הפתיחה יעלה השחקן עמית גור (המודל הנ"ל) את המופע 'דידי & הנס' יחד עם הפסנתרן יובל שפירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully