וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס שברו את האמברגו

חן רוזנק

19.7.2007 / 12:53

במערכת העיתון שמו את ידיהם על הספר השביעי והאחרון בסדרת הארי פוטר, ופרסמו הבוקר ביקורת בלעדית. זהירות ספויילרים

מערכת יחסי הציבור המשומנת ואשה אחת בלונדינית העונה לשם ג'יי קיי רולינג לא מאמינים שזה קורה להם: אחד מהעיתונים הנחשבים בעולם, הניו יורק טיימס, פרסם הבוקר ביקורת ראשונה על הספר השביעי והאחרון, Harry Potter and the Deathly Hallows.

העיתון הצליח לשבור את האמברגו החמור – אין למכור את הספר לפני יום שישי, ה-20 ביולי, בשעה 24:00 בדיוק – וקנה אמש עותק אחד בחנות ספרים בניו-יורק. אותו העותק הוא ככל הנראה אחד מ-1,200 הספרים שנשלחו בטעות על ידי חברת הפצה אמריקאית ללקוחות, ביום שלישי האחרון.

במאמר עצמו פרס כתב העיתון שלל ספויילרים שמתחילים עוד מהכותרת- "הצהרת הכוונת של האפוס כשהארי נכנס לתוך עולם המבוגרים" (בתרגום חופשי)- שלא משאירה הרבה מקום לדמיון בנוגע לשאלה האם הארי יחיה או ימות. כן כן, ג'יי קיי רולינג נכנעה לתחינות המעריצים, לא קטלה את הילד הממושקף וסיימה את הסדרה בסוף הוליוודי דביק.

כשהוא פותח במילים: "אז הנה זה כאן סוף סוף: העימות הסופי בין הארי פוטר, 'ההוא ששרד', 'הילד הנבחר', 'סמל התקווה' לקוסמים ולמוגלגים גם יחד, ולורד וולדרמורט, 'ההוא שאין לומר את שמו'...רע נגד טוב. אהבה נגד שנאה...", מגולל המאמר את סיפור העלילה של הספר השביעי.

אז נכון שהסוף הוא טוב, אבל הדרך לשם הייתה רצופה מהמורות- הביקורת בעיתון מציינת כי בחלק האחרון של הספר לא חסרות פסקאות תיאור מגושמות וכמה עיקופים מסורבלים – "אבל המסקנה הכוללת והנחישות של הגיבורים הראשיים הם בעלי כוח שכנוע בלתי נמנע, מה שגורם לחלק מהספקולציות לפני הפרסום להיראות בדיעבד שגויות באופן מסקרן".

הם מוספים כי הספר האחרון בהמשך ישיר לאלה שקדמו לו, הופך קודר ואפל יותר יותר. אחרי שהמיתה כבר את הוריו של הארי, את הסנדק שלו סיריוס ואת המורה הרוחני שלו דמבלדור, סכין הקצבים של רולינג משתוללת במיוחד בספר הזה. "לפחות שש דמויות שהיכרנו מתות בין הדפים הללו, ורבות אחרות נפצעות או מעונות, כשוולדרמורט ונאמניו מסתננים לבית הספר לקוסמים הוגוורטס ויוצרים כאוס וטרור בעולמם של הקוסמים ושל המוגלגים גם יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully