וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקן ביט בוקס מפורגנים בחו"ל

חן רוזנק

19.7.2007 / 14:35

אתר המוזיקה הנחשב Pitchfork, העניק ביקורות מחמיאה לאלבומה השני של החבורה הצוענייה המקפצת, Nu-Med

לא בכל יום אנו זוכים למצוא להקה מקומית בין רשימות הביקורות של אתר המוזיקה הנחשב פיצ'פורק. בלי שום קשר לדברי המבקר, העובדה הפשוטה שהרכב ישראלי מצא את דרכו לידי הכותבים באתר, היא לא צפויה בעליל ומחמיאה ביותר. כשאלה מחליטים להעניק לאלבום המדובר ציון שעומד על 7.4, זה אפילו מעלה חיוך אצל מיטב הציניקנים.

הביקורת על אלבומם החדש של בלקן ביט בוקס, Nu-Med, נפתחת כך: "ערבוביה צבעונית של כלים, חדישים ועתיקים, גמלים צונחים, אבק ממאדים וכיתוב בהיר מופיעים על העטיפה של 'Nu-Med', האלבום השני של בלקן ביט בוקס- אם להיות כנים לגמרי זאת תמונה קיטשית לחלוטין.

אבל זה גם מראה איך ישמע האלבום: קלייזמרים, צופרים צועניים, סרפ, דאב, מוזיקה ערבית, היפ-הופ, פאנק, ג'אז, אלקטרו, מוזיקה קרקס ועוד חופן דברים אחרים שמתחברים לג'מבו אלקטרו/אתני מחוספס, שמרחיב את המושג 'מוזיקת עולם'".

הלהקה שנוסדה על ידי המוזיקאים תמיר מוסקט והחבר לשעבר בהרכב גוגל בורדלו, אורי קפלן - " both originally from Israel", לפי המאמר - ובה חברים גם הגיטריסט אורי כנרות, הבסיסט איתמר ציגלר והסולן תומר יוסף, הוציאה ב-2004 את אלבום הבכורה שלה, "בלקן ביט בוקס", באירופה, בארצות הברית ובישראל, ובעקבותיו יצאה לסיבוב הופעות עולמי שנמשך שנתיים.

באלבום החדש מתארחים, בין השאר, הזמרת הסורית דוניה, הזמר המרוקאי ז'ילבר גילמור ונגן הקלרינט המקדוני איסמעיל לומנובסקי. בסוף החודש יופיעו חברי הלהקה בפסטיבל מוזיקת העולם "WOMAD" באנגליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully