וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי פוטר מעבודתו

רומי מיקולינסקי

22.7.2007 / 10:38

נמאס מהארי פוטר, רון ויזלי הוא הגיבור האמיתי. חתיך, ג'ינג'י, סטלן ונכה רגשית - בדיוק כמו שאנחנו אוהבות

אולי זאת אני, אבל הארי פוטר נהיה קצת (הרבה) נודניק. הנעורים לא יפים לו. כל פרק הוא זועק וצועק בהיסטריה "וולדרמורט וולדרמורט" כמו הנער שצעק "זאב זאב". קוראי הארי פוטר שעברו את כיתה ז' עם ציון עובר בהבנת הנקרא יודעים שהפוליטיקות הפנימיות של משרד הקסמים לא באמת חשובות: בלי הלורד האפל היה הרבה יותר משעמם. בזמן שכוחות האור והאופל מארגנים את המחנות לקראת הקרב הסופי (ימים יגידו אם יהיו פריקוולים, סיקוולים ושאר מוטציות, כרגע רולינג מתעקשת להשתחרר מצילו הכבד של הנער המצולק) הארי צמח להיות טינאייג'ר אופייני – מרוכז בעצמו, קוטר, עם מצבי רוח וקריזות - ויש גם בונוס - נטיה מעט פולנית לאובר-דרמטיזציה, היעלבויות ועשיית פרצופים. אפשר לומר שהסופרת נהנית להתעלל בקטנה בגיבור שלה– ודרכו גם בקוראים – לא סתם כל משחק קווידיץ' הוא חוטף איזה זעזוע מוח.

את הקונטרה להארי כמתבגר בריטי אופייני – נערון נטול הומור עצמי שלוקח את עצמו ברצינות (ופולניות) יתר – מביא החבר הכי טוב שלו, שבשקט בשקט גונב את ההצגה: רון וויזלי. קבלו את הסנשו פנשו הג'ינג'י שמצויד בחיות מחמד בצורת ינשוף חצי נכה ועכברוש בוגדני, ובסוודרים שיכולים לגרום לכל אחד לעיוורון צבעים. רון הוא הסייד-קיק נטול הפאסון שבהדרגה הופך לחביב הבנות עד כדי כך שאת רוב הפרק השישי בסדרה הוא מבלה בשפתיים מחוברות למכשפונת מתחילה בשם לבנדר. אין אפס - אפשר להיות בטוחים שאם רון בסביבה – משהו טוב הולך לקרות.

כמובן שאפשר לטרחן על החברות, הנאמנות וההקרבה, על הנכונות של רון לתת להארי את קדמת הבמה, על האמונה הבלתי-מסוייגת בצדקתו (הצדקנית) של החבר הכי טוב (והכי טרחן). אבל בתכל'ס, מערכת היחסים המסתמנת בין רון והרמיוני היא הקרב האמיתי – והוא הרבה יותר מעניין מאשר הקרב בין וולדר והארי. היריבות בין הרמיוני ורון נבנית כמו רומנים בסרטים של הוליווד של פעם.

אז מה אם הוא יללן לא בוגר עם אינטיליגנציה רגשית של כפית, כמו שהרמיוני נובחת עליו בסרט החדש? שיש לו רגשות נחיתות ונטיה לומר את הדבר הלא-נכון לאדם הלא-נכון בזמן הלא-נכון? מי יכול להאשים אותו על שהוא קצת בכיין והרבה פחדן לאחר הילדות המוכה מלאת הכאפות שחטף מאחיו התאומים? ובכל זאת, אי אפשר להכחיש שרון שדרג את עצמו מאז ימיו הראשונים, והפך להיות גבר די נחשק. למעשה, דמותו רקומה מכל התכונות האוויליות שאנחנו הבנות נופלות שדודות אחריהן. הוא ג'ינג'י, סטלן, מלא קסם אישי לא מודע ולוקח את החיים די באיזי. הוא הגיבור האמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully