וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק ובת השריף

עומר בכר

22.7.2007 / 11:17

עם עיניים קשורות, ידיים חבולות ומבושים חשופים הם כבר היו בטוח שהוא גמור, אבל לעומר בכר היו תכניות אחרות

על-סם

מי שמחפש הוכחה נוספת לכך שההבדלים בין תוכן מסחרי לאומנות היטשטשו בתקופתנו האולטרה פוסט מודרנית מקבל אותה לפנים בטריילר, שהוא ככל הנראה הנצפה ביותר השבוע באינטרנט. אני מדבר על "Medellin" (יש להגות מדי'אן) סרטו החדש והפיקטיבי של וינסנט צ'ייס הידוע בתור אקווה-מן הידוע בתור הגיבור בסדרת הגברים האולטימטיבית "הפמליה". אז טריילר שנוצר לצרכים אומנותיים כחלק מסדרה הופך לתוכן שיווקי לסדרה עצמה. בלבול? גאוני!

באשר לטריילר, הוא לא חף מטעויות וגם אותו ניתן לבקר בשני המישורים. כשמביטים עליו כחלק מהסדרה, פלוני עלול לתהות לעצמו, האם זהו הטריילר שדמות אגו-מניאקית, מיוסרת ונפוחה מעצמה כמו הבמאי בילי וולש היה באמת משחרר לאקרנים? במילים אחרות, היכן סצנת הפיצוץ הגדולה והיקרה שצילמו? איך זה שלא רואים יותר דיאלוגים בספרדית או את הבחורה שהוא היה מאוהב בה על הסט?

במישור השיווקי, במידה ונביט בטריילר בעיניים מסחריות ונדמיין שמדובר בסרט אמיתי ישנן בעיות מסוימות, בעיקר בתחילתו. האקספוזיציה שאמורה לספק לצופים בשניות הראשונות של הטריילר את הזמן והמקום מחסירה את המקום ונותנת את הזמן – 1980, אך ברקע בוקעים צלילי "Blue Monday" של ניו אורדר שיצא רק ב-1983. אנאלי מצדי - נכון - אבל זה אמור להיות תפקידו של הבמאי להיות כזה בדיוק.

ולמרות הפתיחה הבעייתית, השימוש הנכון בקריין בשל היותו של הסרט דובר ספרדית והצילומים המרהיבים של הנוף הקולומביאני לצד כל מה שסרט מאפיה טוב צריך – סמים, כסף, הדוניזם, יריות, פיצוצים וכוסיות יגרום לגברים שביניכם חשק לעזוב את הספה ולקפוץ לספריות הוידיאו בכדי לשכור את "פני צלקת" ואולי על הדרך להצטייד בכמה גרמים לסוף השבוע.

ציון טריילר: רעיון גאוני, ביצוע טעון שיפור
קהל יעד: מעריצי הסדרה

ברכת כהנים

סרט חדש בשם "No Countery For Old Men" ייצא בקרוב לאחרים כהן. הטריילר, שמשתדל להיות מינימליסטי, לא ידע באיזו נקודה לעצור ומשאיר את הצופים עם חוסר ידיעה מוחלט מה לעזאזל הולך בסרט. נוכח העובדה שמרבית האנשים לא יטרחו אחרי צפייה בטריילר להיכנס ל-IMDB ולקרוא את הסינופסיס, החוסר מידע הזה בעייתי. בגדול, קו העלילה המובן מהסרט הוא סיפורן של שלוש דמויות, הסאדיסט, הבחור שמצא מזוודה מלאת מזומנים והשריף. מעין הטוב הרע והמכוער מודרני. גם הכותר של הסרט מסקרן, אך לא ממש מוסבר.

עריכה טובה בין הדיאלוגים בכל זאת משמשת כנקודת האור בטריילר. לדוגמא כשהסאדיסט מחפש בחור מסוים ונשאל האם הוא רוצה להשאיר לו הודעה בזמן שרואים אותו מפוצץ בעזרת בלון גז את חדרו של הבחור. הכתוביות בטריילר גם נשמעות מפוצצות, אבל כמו בלון שיצא ממנו הגז: "בשטח הפתוח תוכל למצוא הכל, אבל כל הון מותיר סימן".

לו לא היו מוסיפים את הכתוביות שמספרות על כך שמדובר בסרט של האחים כהן, או שהוא זכה בפרס בפסטיבל קאן, כנראה שלא הייתי מביט בו פעמיים. מקרה קלאסי של סרט שהשמות שעשו אותו הולכים לפניו. או במילים אחרות, Dude!

ציון טריילר: לא מובן לחלוטין, ואפילו לא מפצה במגניבות יתר
קהל יעד: הסוגדים לכהנים

אהבה זה כואב

בתחום האינדי השבוע, סרט חדש לבמאי הותיק רוברט בנטון שלדיראון עולם ייזכר בגלל "קרמר נגד קרמר. "Feast of Love" סרטו החדש, מספר סיפורים שונים על אהבה וכל הקשור בה - הרומנטיקה, ההומור, העצב והטירוף שבתחושה.
הטריילר משתמש בשיטה ידועה ומוכחת, על מנת להעביר רגש של חמימות - קריינות מפי מורגן פרימן. ממש כמו ב"חומות של תקווה", אי אפשר להישאר אדיש לדיבורו הסבי יודע-הכל.

הטריילר מתחיל בסיפור על בעל שמאבד את אישתו לטובת אישה אחרת, ממש כמו בחברים ואז פרימן מספר משל על האלים היווניים שבראו את האדם מתוך שעמום וכששוב נתקפו בשעמום הם המציאו את האהבה. ראו כי טוב והחליטו לנסותה בעצמם וכשזה קרה, הם המציאו את ההומור בכדי להתמודד איתה. בנוסף לפרימן, גם גרג קיניר וסלמה בלייר משתתפים בסרט, שיכול להיות בדיוק המזור לאנשים שלוקים באהבה.
גם בתחום הפסקול הטריילר מצטיין כשהוא בוחר מוסיקת אינדי משובחת מפי להקות כגון Air, Traffic והניו פורנוגרפרס. אם אתם משתייכים לקבוצה ההולכת וגדלה של אנשים שחוו אהבה, זה עשוי להיות הסרט בשבילכם.

ציון טריילר: מחמם את הלב
קהל יעד: אנשים שאוהבים לאהוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully