וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקו מגיע אל מדף הספרים

חן רוזנק

22.7.2007 / 15:04

אחרי שגרף פרסים ומחמאות מסביב לעולם, הקולנוע התיעודי הישראלי העכשווי מקבל לראשונה התייחסות ספרותית בספר "דוקומנטלי"

גל ההצלחה האחרון של הקולנוע הדוקומנטרי המקומי, חורג עכשיו מגבולות אולמות ההקרנה ועובר אל הספריות. הספר "דוקומנטלי" מנתח לעומק את הקולנוע התיעודי ואת הסרטים הבולטים שנעשו בתחום בשנים האחרונות, ויוצר שיח אינטלקטואלי על העשייה הדוקומנטרית העכשווית. בין עמודיו תוכלו למצוא מאמרים של חוקרי קולנוע, פסיכולוגים, חוקרי ספרות, אמנים פלסטיים, משוררים, פובליציסטים, חוקרי תרבות והיסטוריונים.

"דוקומנטלי", בעריכתה של מעין אמיר, הוא תוצאת שיתוף הפעולה בין הוצאת "עם עובד" והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, המתמחה בסיוע מקצועי ואמנותי לקולנוע הדוקומנטרי, שלקחה חלק בהצלחות הקולנועיות של השנים האחרונות.

בין הכותבים בספר נמצאים גליה יהב המשווה בין הסרט "לס מואה טמה" שעסק במייק ברנט ל"אביב" שעסק באביב גפן, רועי רוזן שכתב על סרטיו של אבי מוגרבי, עמינדב דיקמן ומעוז עזריה שכתבו על הסרט "אודסה אודסה", גבריאל דהאן שניתח את "המחבל שלי", שמעון אדף שניתח את "מלון 9 כוכבים" ודרור בורנשטיין שכתב על הסרט "ערוצים של זעם".

"הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה גאה לעמוד מאחורי אחד הפרויקטים החשובים שיצאו בתחום הקולנוע הדוקומנטרי", אמר מנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, דוד פישר,"...הספר הוא הצעה ראשונה להתבונן בגוף העבודה הדוקומנטרית בישראל במבט ביקורתי. מבחר כותבים, שלל נקודות מבט, מגוון של סרטים ויוצרים. ראשיתו של מסע אל תוך אמנות צעירה ודינמית שמבקשת להגדיר את עצמה בכל פעם מחדש. אני מאמין כי העשייה הקולנועית הרחבה בתחום תביא עמה ספרים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully