וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל "זירת מחול 4" מציג בבכורה

חן רוזנק

22.7.2007 / 16:30

ההפנינג של הזירה הבין-תחומית בירושלים משתלט על תיאטרון החאן עם 9 עבודות ביכורים ושלל כוריאוגרפים מנוסים

"זירת מחול", הפסטיבל המסורתי של הזירה הבין-תחומית בירושלים, מציע בשנתו הרביעית רצף אינטנסיבי של עבודות מחול ועבודות בין-תחומיות, כשהנושא המאגד את כולן הוא ההתייחסות למימד הזמן. בין 25 ל-28 ביולי, בתיאטרון החאן, יועלו תשע בכורות של יוצרים צעירים מתחום המחול. הזירה הבין-תחומית ליוותה את תהליך העבודה של אמנים אלו, מפיתוח הרעיון ועד לשלבים של גימור סופי לבמה.

העבודות יחולקו לשני מקבצים: "בכורות 1" ו"בכורות 2", כשהכוריאוגרפים המשתתפים הם עידן כהן, ענת כץ, נירית סתת ומיכל בן ליאור, איה תורג'מן, תמה קסל, אביב איבגי, דנה רוטנברג, דפי אלטבב, מירה רובינשטיין ועבודת וידיאו דאנס של מיכל בן בסט.

במקביל לאמני המחול הצעירים, ימצאו בפסטיבל גם כוריאוגרפים עם קבלות, שהתאימו את עבודתיהם לנושא הפסטיבל והגבילו את אורכן לשתי דקות בלבד. כל אחד מהאמנים יצר עבודה שתוצג לראשונה בפסטיבל עצמו, כשהרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא לחקור מחדש את מושג הזמן על הבמה ולבדוק האם ניתן לקיים יצירה משמעותית גם בזמן קצר כל כך.

עבודותיהם של הכוריאוגרפים יערכו לתוך מקבץ "קצרצרים", שיועלה באירוע הפתיחה של הפסטיבל ובאירוע הנעילה. בין הכוריאוגרפים שלקחו חלק בפרוייקט נמצאים שלומית פונדמינסקי, מיכאל גטמן, אודליה קופרברג, נמרוד פריד, ענת גריגוריו, נעה ורטהיים, עירד מצליח, שלומי ביטון, סער מגל, רונית זיו.

לוחמת גרילה

הפסטיבל יארח גם את המופע "גרילה" - ניסוי חדש של קבוצת אאא הצעירה של אריאל אפרים אשבל, הסובב סביב הנושא של אימפרוביזציה ואינטרפרטציה. העבודה מבוססת על מערך סימנים, חוקים ומשימות שפותחו לראשונה על ידי ”the London Improvisers Orchestra” קבוצת נגני ג'אז חופשי, הפועלת בלונדון משנות ה-70.

דרך שפת סימנים חדשה, "מנצח" אריאל אפרים אשבל על ההתרחשות הבימתית ומייצר בזמן אמת יצירה פרפורמטיבית, תיאטרונית ותנועתית. במופע מיוחד שנרקם לפסטיבל, יתארחו המוזיקאים ידו גיבסון (ברזיל/הולנד) ומאיה דוניץ.

מקבץ נוסף שייקח חלק בפסטיבל יורכב מעבודות של יוצרים מבתי הספר השונים. בתכנית שתי עבודות בתנועה של סטודנטים בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים., עבודת מחול של סטודנטים מסמינר הקיבוצים בתל אביב, ועבודת וידאודאנס מאת סטודנט בבית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל. הערב יעלה בבמה 2 . בין היוצרים נמצאים סיון לפר, מיכל אגסי, מאיה הברמן ודנה שוקר, בנימין פרידנברג ואיריס ארז.

היועצים האמנותיים שלקחו חלק בבחירת העבודות הם מאיה לוי (אוצרת), דורון תבורי (מנכ"ל הזירה), סיגל רוט, אלית ובר, יעל קרמסקי, ניב שיינפלד, אילנית תדמור, עידית הרמן, זיוה שוחט, נטע בלומנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully