וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסטד דיבלופמנט לפסטיבל בירושלים

חן רוזנק

23.7.2007 / 9:00

קולקטיב הראפ מהניינטיז יחבור לבלאק אייד פיז ולקומיטמנטס לאירועי Jerusalem Rocks! באיצטדיון טדי

איצטדיון טדי בכוננות ספיגה: אחרי שהתבשרנו שהבלאק אייד פיז והקומיטמנטס בדרך למקום מושב הקבע של האלה בשחור וצהוב, מסתבר שלייאנפ פסטיבל Jerusalem Rocks!, הולך וגדל ומנכס לעצמו גם את הרכב הפרוגרסיב ראפ, ארסטד דיבלופמנט.

ב-9 בספטמבר יגיע הקולקטיב בהנהגת המוזיקאי טוד תומאס (ספיץ') לעיר הקודש. הלהקה, שפרצה בתחילת שנות ה-90, התיכה סול, בלוז היפ-הופ ופאנק, ושילבה את כל זה עם טקסט בעל מודעות פוליטית וחברתית. אלבום הבכורה שלהם מ-1992, "3 Years, 5 months and 2 days in the life of" (שהתייחס לפרק הזמן שחלף בין זמן הקמת ההרכב לבין החתמתו בחברת תקליטים), הנפיק את הלהיטים "טנסי", "People Everyday" (משחק מילים על שמו של האלבום של סליי והפמילי סטון "Everyday People" ) ו "Mr. Wendal", ומכר למעלה מ-4 מיליון עותקים.

ב-1993 זכתה הלהקה בגראמי לשיר הראפ הטוב ביותר, והאמן החדש הטוב ביותר ובתואר להקת השנה של מגזין הרולינג סטון. ההרכב חזר שנה אחר כך עם האלבום Zingalamaduni, והתפרק רשמית ב-1996, כשהמוח שמאחורי הלהקה, ספיץ', פנה לקריירת סולו, לא משגשגת במיוחד.

ארסטד דיבלופמנט היו הלהקה האפרו-אמריקאית הראשונה שתרמה כסף למאבקו של נלסון מנדלה בדרום אפריקה, והיו שותפים לפסקול הסרט "X", על חייו של מלקולם אקס, של ספייק לי.בשנת 2005 הופיעו בתוכנית הלהיט של רשת הטלוויזיה NBC "Hit Me Baby 1 More Time" וזכו בפרס חביבי הצופים (מכספי הפרס הם תרמו 20,000$ ל- UNICEF לטובת סיוע בסודאן). לפני שנה חזרו חברי ההרכב לעבוד ביחד והוציאו את האלבום Since The Last Time.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully