וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה טוב?

פיני אסקל

25.7.2007 / 9:44

התחקיר של "שומר מסך" על המחדלים באסם חשוב וחיוני, אבל מבחינה טלוויזיונית אמנון לוי הרדים בשמירה את פיני אסקל

* האירועים הבאים מתרחשים בין השעות 21:00-22:00.

פררר פררר, פרר פרר, מצלצל הטלפון בצלצול המוכר לרינגטונרים כבדים. חדר המצב כמרקחה. ביל ביוקאנן (להלן, העורך איתי דנקנר) מפעיל את הרמקול ומקשיב. על הקו מקור, הטוען כי הרעים (להלן, "אסם") מניחים את הכרעיים, הכנפיים, השניצלים ושאר עוף-טובים בחום של שלושים מעלות למשך מספר שעות עד שהם מגיעים אל המקפיא ומקלקלים לכם את הקיבה במקפיא. אל דאגה, בשביל זה בדיוק המציאו את ג'ק באואר (להלן, אמנון לוי) שיוצא לעשות סדר.

21:05 – אמנון לוי טוען שבעקבות תחקיר "שומר מסך" מניית אסם צנחה, משרד הבריאות החל לפעול ובמקביל מוגשת תביעה על סך 50 מיליון שקלים. כמה זמן אסם זלזלו בקליינטים שלהם, הוא תוהה בקול. בינתיים הווטרינרית ד"ר בראון מלחיצה את התינוקות והקשישים ("זה יכול להביא למוות").

21:06 – תחקירני התוכנית יוצאים אל השטח ובוחנים את התרנגולות הקפואות מקרוב. שעה עוברת, שעתיים, שלוש, והארגזים עדיין בחוץ. פויה, אסם!

21:08 – תחקירני התוכנית שולפים מצלמה נסתרת ומכוונים אותה ימינה. אותו לוקיישן, אותם מראות קשים, רק האזימוט שונה. לא ייאמן, האסם האלה, לא ייאמן.

21:11 – מארב לילה, חם = שחור. התחקירנית של אמנון לוי יושבת עם המקור במשך חמש שעות במכונית בזמן שהעופות הקפואים נמסים. אילו החלונות האוטומטיים יכלו לדבר, הם בטח היו שרים במקהלה "אין, אין אין כמו במבה, של אסם" (לא, באמת, מה אתם הייתם אוכלים במארב?). תינוקות וקשישים, אתם כבר מתים? ד"ר בראון נסערת.

21:12 - מדבקות של משת"פ אחר נשארות כעדות מצמררת על הארגזים. לא עדיף כבר מדבקה עם מסר? "הודו לאדני כי טוב", כזה? ההודו עדיין מחוץ למקפיא.

21:13 – גם הצופה הכי מטומטם הבין כבר את הסיפור. אסם מזיינים אותנו, דוחפים לנו ביסלי גריל עמוק לתוך רקטום מטאפורי ומבריגים חזק ימינה.

21:35 – עדיין נמשכת התבחבשות סביב העניין הזה. די! הבנו! עופות. בחוץ, חום. שעות. נמסים. מכולת. מקפיא. צלחת. קלקול קיבה. או מוות. חלאס!

אין, אין, אין כמו אמנון

התחקיר הבאמת-חשוב של "שומר מסך", חשף מפגעים חמורים באסם, מחברות המזון הגדולות בישראל. אותו מחדל יכול להיגמר בשלשולים, במקרה הסימפטי, וגם במוות, במקרה הפחות סימפטי. אין ספק שמדובר בעניין חמור מאד שראוי להקדיש לו שעות ארוכות, לא רק את שעת השידור של אמנון לוי. ואין ספק שמדינה שלמה צריכה לבחון את התנהלותה, בדיוק כמו במקרה רמדיה.

אלא שהסימפוזיון של לוי הופך להיות פתטי ברגע שאין יותר מה לחדש, שהרי עם כל הכבוד לדוקו-אקטיב המעושה – בראשות התחקירנית הבלונדינית והעורך שחייב לקבל מועמדות לאוסקר ובעיקר הווטרינרית המיליטנטית שמשמידה ארגזים ונטפלת לשכיר אומלל ונטול עמוד שדרה שרק ממלא הוראות – "שומר מסך" נרדמה בשמירה. אמנם הטלמסר הוכיח שהוא עובד והתחקירנים יצאו עם חשכה כנמיות המחפשות לול תרנגולות, אבל יש מקום באייטם מן הסוג הזה להרבה יותר מלופ מרגיז שנשמע גם בפעם השלישית בדיוק אותו דבר (ומן הסתם גם בפעם העשירית).

תוכנית תחקירים מכובדת הייתה צריכה לעשות יותר מלהפוך כמה ארגזים ולאפשר זמן מסך למנכ"ל אסם אביעזר (גזי) קפלן. אופייה של אותה תגובה, מקורה בפוליטיקה פנימית – ותעיד על כך ההתחנחנות של לוי כלפי קפלן אחרי נאומו חוצב-הלהבות – שמסרסת את העוקץ ממלאכת הקודש שקרמה עור וגידים. אותו עוקץ אמור להיות כעמוד האש לפני המחנה עבור צוות תוכנית תחקירים נושכת המכבדת את עצמה. הווה אומר, לסור אל המפעל עם חניתות ומגנים ולהיכנס בשיא הכוח בכל בכיר שנקלע לדרככם, על מנת לקבל תשובות אמיתיות בזמן אמת, לא כשמתחילים להפעיל מיסוך עשן ולא רק בשביל לסמן את הטריטוריה כפודלים חובבניים. קל מאד להיות בולדוג מול חנווני, רופא פרטי ומתווך דירות, אבל כדי להיות שומר מסך לוחמני – כמו יחידת CTU ב"24" – צריך גם מסך מפוצל לשם מלחמה רב-ערוצית, לא פטיפון שבור. ולא יזיק גם הרבה הרבה בונזו. של אסם.

שומר מסך, ערוץ 10, שלישי, 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully