וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני מצנזרים עישון

חן רוזנק

26.7.2007 / 10:46

אולפני הענק התחייבו לחתוך סצנות בהן נראות סיגריות, מסרטיהם המיועדים לכל המשפחה. חסל סדר קרואלה דה-וויל והצינגלה

זה היה די ברור שזה יגיע מתישהו. אחרי שאיגוד תעשיית הסרטים האמריקאית החליט להגביל את גיל הצפייה בסרטים הכוללים סצינות בהן אנשים מעשנים, אולפני דיסני היו הראשונים שהרימו את הכפפה והכריזו כי לא יכניסו יותר סצנות עישון לסרטיהם, המיועדים לכל המשפחה.

גורמים בכירים באולפנים אמרו כי בסרטים העתידיים של המותג "לא יהיו קיימות" סצנות בהן יראו סיגריות, ובסרטים שמכוונים למבוגרים, תחת המותגים "טאצ'סטון" ו"מירמאקס"- "העישון לא יעודד". בדי.וי.די של דיסני, שבהם ישולבו סצנות עישון, תצורף גם אזהרה בנושא.

כצפוי, את המהלך הללו שלל ארגונים נגד עישון - דובר ASH, אגוד אנגלי נגד סיגריות, קרא למהלך "צעד ראשון חשוב באמת. אנחנו מקווים שזה התחלה של אפקט דומינו, ושאולפנים אחרים יצטרפו לעניין".

דובר ארגון אנטי-טבק אמריקאי, The American Legacy Foundation, אמר שההכרזה היא "צעד חשוב ויציב. מחקרים מראים בברור כי תמנוות של עישון במדיה, מעודדים צעירים לעשן".

בשנים האחרונות בקושי נראה עישון על המסך הגדול בסרטים של דיסני המומתגים לכל המשפחה, אך בעלי זכרון ארוך טווח ידעו לומר כי החברה לא היתה תמיד בעלת מודעות-בריאותית. למשל, בסרט "על כלבים וגנבים", שיצא ב-1991, קרואלה דה-וויל המרשעת בקושינראית על המסך ללא שובל עשן וציגרטה בפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully