וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים מצלמות תשוקה

חן רוזנק

29.7.2007 / 13:33

נבחרת יוצרות בינלאומיות תתארח השנה בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים. בתכנית למעלה מ-60 סרטים שיעמדו בסימן הלבידו הנשי

בנות המין היפה שיוצרות, מצלמות ומתעדות תשוקה יעמדו השנה במרכז שנתו הרביעית של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות "נשים בתמונה". במשך ארבעה ימים יוקרנו בעיר מעל ל-60 סרטים, כשחצי מההיצע יהיה קולנוע מקומי. החל מ-5 בספטמבר תפקוד את העיר נבחרת יוצרות בינלאומיות שיגיעו להתארח בפסטיבל, ביניהן הבמאית הפולנייה דורותה קנדיז'אבסקה, לה תערך רטרוספקטיבה השנה, ואליה יתלווה ארתור ריינהרט מי שמצלם, מפיק ועורך את סרטיה.

הבמאית הבלגית שרה מון האו, שתגיע להקרנת סרטה "אל תספרו לאמא שלי", שנוצר לאחר שבגיל 22 בחרה להפוך לחשפנית ותיעדה במשך ארבע שנים את עולם החשפנות.

הבמאית הצ'כית הלנה טרשטיקובה המגיעה להקרנת סרטה התיעודי "מרסלה", שזכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר לשנת 2007 בפסטיבל הקולנוע הצ'כי Finale Plzen. הבמאית ההולנדית סימון ון דוסלדורפ, המגיעה להקרנת סרטה "עמוק". הבמאית הגרמניה בירגיט גרוסקופף המגיעה להקרנת סרטה "נסיכה". הבמאית הפולנייה אגניישקה לוקסיאק, שביימה את הסרט התיעודי "נשכחות", שיוקרן בבכורה בפסטיבל. והבמאית הספרדיה ג'ודית קולל, שסרטה האחרון "53 ימי חורף", יוקרן בבכורה בפסטיבל.

גירלז פאוואר

הפסטיבל, אותו יזמו עמותת "נשים בתמונה" ועיריית רחובות, יכלול בנוסף להקרנות גם מפגש "נשים מצלמות תשוקה", בהשתתפות במאיות ושחקניות, שתספרנה איך הן מצלמות תשוקה בסרטיהן ואיך הן מצטלמות לסצינות מיניות. לאחר הקרנות הסרטים הישראליים ייתקיימו מפגשים עם הבמאיות והגיבורות של הסרטים.

הייצוג של הקולנוע הישראלי בפסטיבל יבוא לידי ביטוי לא רק בסרטים עלילתיים, אלא גם דוקומנטריים ואפילו סרטי אנימציה. בין הסרטים הישראלים שיוקרנו נמצאים "שלוש פעמים מגורשת" של אבתיסאם מראענה, "זרעי קיץ" של חן לסקר, "אמא, לא הרגתי את הבת שלך" של אורנה בן דור, "חפץ חיים" של מיה צרפתי, "משעולים" של הגר בן אשר, הסדרה "אימפריה קטנה שלי" של חנה אזולאי הספרי ועוד.

"השנה בחרנו לעסוק בתשוקה כפי שנשים חוות אותה", מספרת ענת שפרלינג-כהן, מנהלת הפסטיבל, "בניגוד לשפע הייצוגים שיש לתשוקה בקולנוע המסחרי ובטלוויזיה, אנחנו מתמקדות באיך נשים מצלמות תשוקה, מה מסעיר אותנו ומה דוחה אותנו, למה אנחנו משתוקקות והיכן הופך סקס מרצון לאונס".

כמדי שנה תתקיים בפסטיבל תחרות לסרטי יוצרות ישראליות, כשהזוכות יוכרזו בטקס הנעילה ב-8 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully