וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנומאניה

דקל גודוביץ'

1.8.2007 / 9:48

ממרכבה לנפטר בבית העלמין ועד תחנת מטבח ברחוב - דקל גודוביץ' עם הבשורה של בוגרי המכון הטכנולוגי בחולון

ארבע שעות לפני פתיחת התערוכה במכון הטכנולוגי חולון, מצבם של הסטודנטים כפוף עד שפוף. ריחות של זיעה, צבע ודבק נישאים באוויר מתוח שנחתך ללא הרף בסכיני פלסטיק יפנים. הרצפה היא זכרון רחוק שנעלם מאחורי שכבות של ניילונים, ברגים, כתמי צבע, סלוטייפים וחוטי חשמל שמפוזרים בכל עבר. אף אחד מהסטודנטים לא מתעניין כרגע במורים שמבצבצים פה ושם, ובטח שלא באותה חבורה מוזרה של אנשים עם קלסרים ומצלמות שמישהו שמע שהם נקראים עיתונאים. כולם מחפשים רק את ולרי. ולרי מהתחזוקה הוא האישיות החשובה ביותר כרגע. "ולרי אין חשמל", "ולרי המחשב לא עובד", "ולרי צריכים מקדחה". ולרי עובד קשה תערוכה טכנולוגיה.

עיצוב תעשייתי

במחלקת העיצוב התעשייתי של המעצב עופר זיק אין ולרי, ויש שקט תעשייתי. העבודות מוצגות לראווה בצורה מכובדת, הסטודנטים עומדים לצידן ומסבירים, וליד כל עבודה מונח פלאייר ארוך ומעוצב עם צילום העבודה, הסבר קצר ופרטים אישיים שנגזרים לכרטיס ביקור רגיל. גם תוכן ורמת הביצוע של העבודות מוצלח וכדאי להתעכב ליד רבות מהן – החל מקומת הכניסה, בה מוצגת העבודה psycho 07 של יניב אדיר, המציע רולרבליידס לרכיבת שטח והפיק גם סרט הדמיה אפקטיבי, דרך הקומה השנייה בה מוצגות עבודות שאר הבוגרים.

בין הבוגרים שכדאי לשים עין (או יד) עליהם אפשר למנות את טל ארז, שמציג תהליך מחקר רציני שבסופו מתקבלים מוצרים הבוחנים את מהות הנפח. רועי אלבז מציג את ה"מרכבה" - מערכת לניוד נפטר בבית העלמין - המעניקה למסע האלונקות העצוב והדתי של אלו שעזבו את עולמנו מראה שיכול להתחרות רק בעגלות הילדים של אלו שרק נולדו. גם מבחר עשיר של כלי תחבורה אישיים לאלו שעדיין חיים אפשר למצוא בתערוכה. למשל, "tr'e" של אורי שעשוע, שהוא קטנוע חשמלי קל לסביבה עירונית, או אופניים פולימרים של עומר שגיב ואורי שדה, ואפילו גלשן-מצנח למצב ישיבה של שומרון שבות.

דווקא העבודות שהתעסקו בפתרונות ביתיים לא נראו אטרקטיביות וסקסיות כל כך. "Tascas" - מערכת כיסים לאחסון ליד המיטה, נראית אפקטיבית במיוחד לאנשים מבולגנים כמו אשתי - עם הטישיו, הטלפון, השעון והקפה שכל אחד בתורו מתגלגל מעל, מתחת או על המיטה ואף פעם לא במצב הצבירה שרצית אותו. אבל העבודה החביבה נראית מסורבלת ומבולגנת לא פחות ממוצרי הגלם שלה. "downtown" של ערן אהרונסון בשיתוף עפרי גרבר מבצלאל, מציעה תכנית כוללת למרחב מוגן תת-קרקעי וכוללת מחיצות מודולאריות המשמשות למגוון תפקודים. הנושא, האקטואלי כל כך במדינתנו, לא נותן פתרון של ממש מאלמנט בודד ופשוט לייצור, וגם התוצאה אינה מושכת יותר מקיר בטון חשוף ואפור. חבל.

עיצוב פנים

המחלקה לעיצוב פנים בראשות האדריכל חגי תמיר מחפשת פרשנות חדשה לעיצוב פנים, או כמו שאומר חגי בעצמו: "פתחנו את הדיון לתחומים אחרים". בעולם שבו הפרדת הרשויות אינה כבר עניין של פסיקות בג"צ ברורות, נדמה שהסטודנטים הלכו לפעמים קצת רחוק מדי. בפרויקטים רבים אין שרטוטים כלל, והם מציגים עבודות אמנותיות מתחומי עיצוב אחרים - סוג של מיצבי פנים ולא עיצוב פנים. כך למשל עבודת עיצוב האופנה בהשראת בתים בעיר- "אלבישך שלמת בטון ומלט" של אסנת ליבנת; "כלים קרמיים"- תבניות קרמיקה על פי תכניות בתים של רינת קליין, "prepetem mobile" של שמעון ויצמן שבנה מיצב אמנותי שנוגע ביחסים ההרסניים שבין האדם למכונה, או "mix match" - קיר קיטשי ומרשים בפרטים וביכולת ביצוע, של ענבל למפרט ורחל נוימן.

אחת העבודות היחידות שידעה להישאר עם הרגליים בתחום עיצוב הפנים, אבל לתת לראש לנדוד למקומות אחרים, היא "home station" של שימרי גל ונטעלי ינאי, שמציעה תחנות קבועות ברחוב לתושבי העיר הניידים כסוג של נוודות אורבנית. התחנות מפוזרות בשכונה ומציעות בית, או יותר נכון – צמצום הבית לכדי מספר פעולות ספציפיות בכל תחנה, כמו: מטבח, כביסה, שינה וכו'. בעזרת מפת התחנות ניתן לדעת היכן ניתן לבצע את הפעולה הרצויה ולשכור את התחנה לזמן הדרוש לשם כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תקשורת חזותית

במחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בראשות המעצב איתן ברטל, כדאי להתעכב על "דרכון רומני" של אניטה גולדשטיין, שמציגה קומיקס-קיר של ניסיונה הכושל להיכנס לאיחוד האירופי בעזרת הוצאת דרכון רומני בזכות הוריה שעלו מרומניה. גם דנה מושקוביץ הצליחה לתקשר איתי חזותית בעבודתה "תמיכה טכנית" שמציעה תמיכה לאנשים שמתקשים עם מחשבים. כמו למשל סטודנטים לחוצים לפני תערוכה. אז איפה ולרי כשצריך אותו? ולרי הפסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully