וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: חברת התקליטים EMI

TheMarker

1.8.2007 / 16:15

חברת התקליטים השלישית בגדולה בעולם - שבין אמניה תוכלו למצוא את קולדפליי, פינק פלויד, רובי וויליאמס ועוד - תמכר לידי חברת ההשקעות טרה פירמה

EMI, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם (סימול EMI.L), תירכש על ידי חברת ההשקעות הפרטית טרה פירמה, חברת ההשקעות הפרטית של מומחה ההשקעות הממונפות הבריטי גאי הנדס, עבור 2.4 מיליארד ליש"ט (4.7 מיליארד דולר). כך עולה מדיווח ה-BBC. הצעתה של טרה פירמה מעריכה את EMI בשווי של 3.2 מיליארד ליש"ט, כולל חוב.

90% מבעלי המניות של EMI הסכימו להצעת הרכש של טרה פירמה. 10% הנותרים חייבים כעת לקבל את ההצעה המתמחרת את מניית EMI ב-2.65 ליש"ט.

חברת התקליטים האמריקאית וורנר מיוזיק (סימול WMG), הנמצאת בשליטת אדגר ברונפמן הבן, שקלה בתחילת יוני להגיש הצעת רכש משופרת למתחרתה הבריטית EMI, למרות שזו הסכימה באופן עקרוני כבר ב-21 במאי להצעת הרכש של טרה פירמה. ב-18 ביולי פורסם בתקשורת כי וורנר מיוזיק חזרה בה והחליטה לא להגיש את הצעת הרכש. בחודשים האחרונים דווח כי גם קרנות ההשקעה הפרטית סרברוס, וואן אקוויטי ופורטרס גילו עניין ברכישת EMI.

EMI, שעל האמנים החתומים אצלה נמנים להקת קולדפליי, הזמר רובי וויליאמס ולהקת כמיקל ברדרס, היתה עדה לירידה חדה במכירותיה במהלך השנה האחרונה. במאי דיווחה EMI כי רשמה הפסד של 260 מיליון ליש"ט בשנת הכספים האחרונה של החברה.

בדומה לשאר חברות התקליטים, EMI נפגעה מהמגמה ההולכת וגוברת של הורדות מוזיקה באינטרנט ומירידה במספר התקליטים החדשים של אמנים פופולרים. בתחילת השנה הכריזה EMI על תוכנית ארגון מחדש מהפכנית, אשר גררה קיצוץ של מאות משרות באירופה וארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully