וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק ושוחט העופות

עומר בכר

5.8.2007 / 9:09

ביום שבו הגיעו הסורים לגדרות, התקווה האחרונה שלנו נותרה דווקא מי שתמיד ברח מגורלו. עומר בכר עושה זאת שוב

זאב זאב

נראה שמגמת סרטי הפנטזיה לא תחלוף בעתיד הקרוב. כעת תורו של רוברט זמקיס לפשפש בארכיון ולמצוא פואמה בריטית עתיקה על גיבור בשם באוולף (Beowulf) ולהופכה לסרט עתיר תקציב. למרות שאני סומך על זמקיס ותמיד אהבתי את יצירותיו, הטריילר לא מבטיח יותר מדי, כשהוא מעורר יותר אסוציאציות של "ארגון" מאשר של "שר הטבעות".

הטריילר נפתח עם קריינות מפי המכשפה שמנסה לפתות את באוולף - היא מתחננת בפניו, שילד לה בן ובתמורה תהפוך אותו למלך החזק ביותר שמלך. הקריינית המכושפת היא לא אחרת מאנג'לינה ג'ולי. לאחר כחצי טריילר של אקספוזיציה, מתחיל האקשן האמיתי מלווה במוזיקה קולנית, מרדפי סוסים, שדים מפחידים וקרבות ענק, שמזכירים לנו שלא חשובה באמת העלילה - העיקר שיצורים מהשאול ימותו בצורה מגניבה.

מילה טובה לחזות הסרט. נראה שנעשתה עבודה מכוונת בכדי להעניק לסרט מראה מיוחד שנע בין ציור לצילום, שמזכירה מעט את " סורק אפילה" של ריצ'רד לינקלייטר רק אפלה יותר.

ציון טריילר: ואזה יפה וחלולה.
קהל יעד: משתתפי פסטיבלי פנטסטיקון וקומיקון למיניהם.

חפש מי ינענע אותך

כאילו כדי לאזן, החליטו בפוקס המאה ה-20, ליצור סרט פנטזיה אף הם, רק בהבדל דק שעשוי להיות תת ז'אנר חדש – סרטי פנטזיה עם מודעות. "The Seeker" מטפל בסיפור מסגרת משומש על גיבור בעל כורחו. ילד צעיר שלא ממש מצליח בחייו הפרטיים ומגלה יום אחד שהוא נצר לשושלת מפוארת של כוחות האור שאמורים להציל את העולם. עד כאן הכל טוב ויפה ואף צפוי, ההבדל וגם היתרון כפי שמסתמן, הוא ההתייחסות הריאליסטית של הגיבור לשינוי.

לעיתים זה אמנם מרגיש מעט כמו סרט של ניקולודיאון, אבל הרצון של הילד לעשות רושם על חבריו ובעיקר על הבחורה שהוא שם עליה עין, מזכיר במעט את ההומור המוצלח מהרובוטריקים ופחות את הרצינות התהומית שמאפיינת בדרך כלל את ז'אנר הפנטזיה שידוע כאפי, מלא פאתוס ולעיתים מלאה. דווקא הסרט הזה, שפונה לקהל יותר צעיר, עשוי להיות הסרט שיעזור לז'אנר לייצר פחות "אראגונים" ו"מבוכים ודרקונים" ויותר "הסיפור שאינו נגמר".

ציון טריילר: מפתיע לטובה
קהל יעד: משתתפי פסטיבלי פנטסטיקון עם חוש הומור

לילה לא שקט

בהוליווד כבר מריחים את עונת האוסקרים והאולפנים מצפים מכם לתרום למאמץ ולהצטייד בממחטות. "Things We Lost In the Fire" הוא סרטה האמריקאי הראשון של הבמאית הדנית סוזאן בייר, והטריילר מראה לנו שמדובר פחות או יותר בגירסה האמריקאית של השיר "לילה לא שקט" של שלמה ארצי. אלמנה טרייה (הלי ברי), שאיבדה את בעלה ונותרת עם ילדיה, מזמינה את חברו הטוב ביותר של בעלה; טיפוס מעורער מעט בנפשו שמגולם על ידי בניסיו דל-טורו הגב-גבר. מערכת היחסים שנרקמת בין החבר לאלמנה וילדיה מסובכים ומבטיחים סרט דרמטי סוחף וסוחט. הסצינה שנראית בטריילר בו מבקשת ברי מדל-טורו לארח לה חברה במיטתה כדי לעזור לה לישון מעורר אמפתיה וחרמנות בריאה גם יחד.

גם בתחום הפסקול הטריילר מקבל ציון לשבח על שימוש נכון בשירים של The Fray (אבל לא זה הטחון) ושל ריצ'רד בטלר. השורה התחתונה מרמזת על פסלון זהוב נוסף לכל אחד משני השחקנים הראשיים.

ציון טריילר: מרגש במידה ומבטיח לא מעט
קהל יעד: חובבי דרמות עתירות תקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully