וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קולנוע הודי בסינמטקים

חן רוזנק

5.8.2007 / 10:14

תעשיית הסרטים של בוליווד עושה עלייה ותציג את מרכולתה המובחרת ביותר בת"א, ירושלים וחיפה. כדי להיכנס לאווירה מומלץ להצטייד בטיקה ובסארי

הנה הזדמנות טובה להפיג את געגועיי המוצ'ילר המצוי למזרח: 10 סרטים הודיים יוקרנו בשלושת הסינמטקים במסגרת פסטיבל קולנוע שמגיע הישר מתת היבשת. הסרט הבנגאלי "דושאר" של הבמאי ריטופארנו גוש, שיהיה אורח הפסטיבל יחד עם המלחין של הסרט, יפתח את האירועים במוצאי שבת, 18 באוגוסט בתל אביב, ויוקרן בפתיחת הפסטיבל למחרת בירושלים, וב-20 באוגוסט גם בפתיחת ההקרנות בחיפה.

ריטופארנו גוש הינו אחד מבכירי במאיה של הודו. "דושאר" הוקרן בשנה שעברה במסגרת Les Cinema Du Monde בפסטיבל קאן. סרט נוסף שלו שיוקרן החודש, "מעיל גשם", זכה בפרס הסרט ההודי הטוב ב-2004 והיה מועמד לפרס הראשון בפסטיבל קארלובי וארי.

שגרירות הודו בשיתוף עם הסינמטקים של תל אביב, חיפה וירושלים וחברת "שי מושן פיקצ'רס" אחראים על קיומו של הפסטיבל, שיקרין את הסרטים הבולטים בקולנוע ההודי של השנים האחרונות: שחור, פאריניטה (אשה נשואה),צל המוות, קרב יריות בלוקהנדוואלה, לנשוך את הלחי, מעיל גשם, שחק אותה רופא, קריש, ירח הדבש הסעות.

חמישה סרטים יתורגמו לעברית במיוחד עבור הפסטיבל, כשהאוצרים התפרעו מבחינת הז'אנרים והלכו על מיש מש שכולל דרמות ריאליסטיות, קולנוע פוליטי, מלודרמות מוזיקליות מסורתיות, קומדיות ואפילו סרט מדע בדיוני אחד.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully