וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי לי הייזלווד הלך לעולמו

חן רוזנק

6.8.2007 / 13:47

היוצר, המפיק והזמר הידוע, שזכור בעיקר כמי שהנפיק לננסי סינטרה את הלהיט, " These Boots Are Made For Walkin", הלך לעולמו בגיל 78 לאחר מאבק במחלה קשה

הסינגר-סונגרייטר, אמן הקאנטרי הידוע, לי הייזלווד, הלך לעולמו בשבת בביתו בלאס וגאס בגיל 78, אחרי שנאבק במחלה קשה. הייזלווד, שהשפיע על מוזיקאים רבים - מסוניק יות' ועד לבאדלי דראון בוי, זכור בעיקר בזכות עבודתו עם בתו של פרנק תכול העיניים, ננסי סינטרה. הייזלווד כתב לה את הלהיט הלוחמני 'These Boots Are Made For Walkin'', והקליט עימה שני אלבומי אולפן מלאים, "ננסי ולי" מ-1968 ו"ננסי ולי שוב" מ-1972. הייזלווד כתב לסינטרה ג'וניור גם את "בוקר של קטיפה", שזכה לעשרות גרסאות כיסוי, מפריימל סקרים ועד לרמי פורטיס ב"סיפורים מהקופסא".

הייזלווד נולד באוקלהומה, שירת בצבא ארה"ב במלחמת קוריאה, היה שדרן הרדיו הראשון שהשמיע את אלביס פרסלי והפך לרול-מודל עבור השדרן האגדי פיל ספקטור ז"ל, שהגיע אליו ללמוד טכניקות הקלטה.

אחרי זמן מה התחיל לכתוב שירים בעצמו - הוא נודע בעיקר בזכות כתיבתו לאחרים ולאו דווקא בזכות עבודות הסולו שלו. אלבום הסולו הראשון שלו יצא ב-1963, "Trouble Is a Lonesome Town ", הוא פרש מהתחום בשנות השבעים אך החליט לחזור שוב לעסק בניינטיז, כשמצא עניין מחודש במוזיקה בזכות להקות כמו לאמבצ'ופ וטינדרסטיקס. את אלבומו האחרון, 'Cake Or Death', שחרר בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully